کد خبر: 937281
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
تبدیل جشن ها به وحشت از سوی متقلبین سودجو
رئیس اتحادیه کشوری تولید کنندگان و توزیع کنندگان گازهای طبی و صنعتی از تقلبی خطرناک در پوشش این صنف خبر داد.

رئیس اتحادیه کشوری تولید کنندگان و توزیع کنندگان گازهای طبی و صنعتی از تقلبی خطرناک در پوشش این صنف خبر داد. کلانتری طالقانی گفت : گاز هلیوم،گازی بی رنگ، بی بو و غیرسمی در صدر گازهای مشهور به گازهای نجیب قرار دارد. تمام گازهای تک اتمی مانند هلیوم ، نئون و آرگون و زنون بصورت 1% در جو و 7% در ذخایر گازهای طبیعی وجود دارد و در دمای اتاق غیر قابل اشتعال اند و در واقع میل ترکیب با اکسیژن را ندارند.

وی ادامه داد: برابر شکایات تلفنی از سوی مصرف کنندگان و گزارش بازرسین اخیرا با افزایش قیمت این گاز و مقرون به صرفه نبودن استفاده از آن در بادکنکها متاسفانه عده ای فروشنده غیرمجاز و سیار نسبت به توزیع بادکنک های جشن تولد و عروسی و حتی همایش ها در سطح قنادی ها و فروشگاههای لوازم جشن و پذیرایی پس از تزریق گاز مایع بوتان و پروپان که از گازهای سبک حساب می شوند ولی ارزانتر از گاز هلیوم هستند، اقدام می نمایند . در نتیجه این گازهای جایگزین که به شدت قابلیت اشتعال دارند در جشن ها که معمولا از کبریت و فندک برای روشن کردن شمع ها استفاده می شود امکان انفجار و آتش سوزی را به شدت بالا می برند .

کلانتری طالقانی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته با پدیده دیگری نیز به نام بازی تغییر صدا و احساس تنفس عمیق با استنشاق گاز هلیوم که به گاز بادکنک هم در بین مردم مشهور شده مواجه شده ایم که مضرات و خطرات آن از سوی جامعه پزشکی گوشزد گردید و تحت کنترل درآمده است ولی امکان دارد تعدادی به اشتباه با تصور اینکه گاز غیرسمی هلیوم را استنشاق می کنند دچار مسمومیت تنفسی غیر قابل بازگشت با گازهای جایگزین و تقلبی شوند .

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی درادامه بیان داشت: به همین خاطر اطلاعات جمع آوری شده از طریق بازرسین اتحادیه در اختیار ریاست محترم پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا قرار گرفت و جناب سرهنگ رضا دوست که لازم است همین جا از مساعدت های قانونی و فنی وی به اتحادیه ها تشکر و قدردانی گردد، اعلام نمودند با کسانی که سلامت افراد را بازیچه درآمدهای نامشروع خود قرار داده اند پس از شناسایی با شدت و قاطعیت برخورد قانونی و مراتب به آگاهی مردم خواهد رسید و لازم است از طریق رسانه ها نسبت به آگاه سازی شهروندان و اصناف درگیر اقدام شود .

کلانتری طالقانی در خاتمه اظهار داشت : خوشبختانه تاکنون تلفات جانی در این خصوص گزارش نشده است و فقط شاهد حوادث قابل کنترل بوده ایم و به لحاظ پیشگیری از بروز صدمات جانی و مالی از شهروندان و سایر نهادهای درگیر تقاضا می نماییم هرگونه اطلاعات و مشاهدات خود را مستقیما به شماره تماس 88536987-021 اعلام نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار