کد خبر: 937306
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
۸ اثر از خانه مستند در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» حضور پیدا می‌کند.
به گزارش روابط عمومی خانه مستند، خانه مستند انقلاب اسلامی با ۸ اثر در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینماحقیقت) حاضر می‌شود.

این آثار شامل ۳ مستند کوتاه، ۳ مستند نیمه بلند و ۲ مستند بلند است که طی روز‌های مختلف در پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.

در ادامه با این آثار آشنا می‌شویم.

مستند سینمایی «تایخ صدر»

مستند سینمایی «تاریخ صدور» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجید عزیزی، برای اولین بار در جشنواره سینما حقیقت رونمایی می‌شود.

این مستند ۸۳ دقیقه‌ای نگاهی به تفاوت‌های بین نسلی متولدین دهه‌های ۴۰ تا ۹۰ شمسی دارد. افرادی که با عنوان‌هایی شبیه دهه شصتی‌ها، دهه هفتادی‌ها یا دهه هشتادی‌ها شناخته می‌شوند و هر یک با توجه به زمانه‌ای که در آن به دنیا آمده‌اند، ارزش‌ها و رفتار‌های متفاوتی از سایرین دارند.

مستند سینمایی «تاریخ صدور» روز یکشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن ۱ و روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۸ سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.

مستند سینمایی «مهین»

مستند سینمایی «مهین» به کارگردانی محمدحسین حیدری تولید شده است.

در این مستند به شخصیت پیچیده‌ی مهین قدیری، اولین قاتل سریالی زن ایران پرداخته شده است. در این اثر تلاش براین بوده تا ضمن بررسی ویژگی‌های خاص شخصیت قاتل، ابعاد و ظرایف پرونده به شیوه‌ای تازه و در قالب الگو‌های روایی دراماتیک بررسی شود. مهین قدیری هیولا نیست بلکه هیولایی در درون دارد که برای مقابله با فاجعه‌های بیرونی سربرآورده است.

مستند «مهین» روز یکشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن ۶ و روز چهارشنبه ۲۱ آذرماه در سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.

مستند نیمه بلند «زمان»

مستند نیمه بلند «زمان» به کارگردانی ماریا ماوتی تولید شده است.

این فیلم برشی از زندگی مردی است که هفت سال پیش به همراه خانواده‌اش به ترکیه پناهنده شده و برحسب اتفاقاتی غیرمنتظره، مسیرش از همسر و بچه‌هایش جدا می‌شود.

مستند «زمان» روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۶ و روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

مستند نیمه بلند «فقدان»

مستند نیمه بلند «فقدان» به کارگردانی فاطمه ذوالفقاری تولید شده است.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: زلزله خانه یک خانواده را در شهر کرد نشین سرپل ذهاب به همراه خانه‌های دیگر در این شهر ویران کرده است. این فیلم داستان آزیتا و نامزدش برای یافتن اشیایی است در زیر آواری که سه نفر از ساکنین آن در شب زلزله جان خود را آنجا از دست داده‌اند. برش‌هایی از زندگی و جستجوی آن‌ها پس از بحرانی که تقدیر آدم‌ها و هویت اشیاء را دگرگون می‌کند.

مستند «فقدان» روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۶ و روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۶ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.

مستند نیمه بلند «یک فراموشی بی‌حس کننده»

مستند نیمه بلند «یک فراموشی بی‌حس کننده» به کارگردانی عادل انیسی تولید شده است.

‌در خلاصه داستان این مستند آمده است: زیباى خفته حلب.. استادیوم حمدانیه.. بزرگترین استادیوم جهان عرب.. با جادوى سیاه جنگ، به خواب رفت و پس از هفت سال، با بوسه کفش‌هاى پسرکان فقیر و جنگ زده، چشم گشود تا شکوه از دست رفته‌اش را ببیند.. هیچ چیز خالى‌تر از استادیوم خالى نیست.. در سرزمین ویرانه‌اى که فوتبال، میان مردن و جان به در بردن، تنها یک فراموشى بى‌حس کننده است!

مستند «یک فراموشی بی‌حس کننده» روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن ۵ پردیس سینمایی چارسو به نمایش درمی‌آید.

مستند کوتاه «چند نفر از ما»

مستند کوتاه «چند نفر از ما» به کارگردانی هادی معصوم‌دوست تولید شده است.

این فیلم چالش برخورد با سوژه‌ای است به نام اعتیاد. فیلمی که سعی کرده در پرداخت به جزئیات و تمرکز بر فضا این سوژه را از صافی نگاهی متفاوت بگذراند. مستند «چند نفر از ما» تلاشی‌ست برای یکی از جذابترین چالشها؛ ادغام مستند و ادبیات. تلاشی برای واقع‌گرایی مستندوار و تخیل ادبیات. جوری که نه این و نه آن. «چند نفر از ما» روایت دیواری‌ست طولانی که اهالی محله‌ای در حاشیه شهر مشهد، هر روز روی مرز باریک آن قدم می‌زنند. یک طرف دیوار دنیای زنده‌ها و طرف دیگر عده‌ای مرگ را زندگی می‌کنند.

مستند «چند نفر از ما» روز دوشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۴ و روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.

مستند کوتاه «حلب سکوت جنگ»

مستند کوتاه «حلب سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زندگی روزانه ما پر از صدا‌هایی است که بیشتر آن‌ها را به دلیل تکرار دیگر نمی‌شنویم انگار که دیگر وجود ندارند. صدای عبور مرور ماشین‌ها، صدای رادیوی ماشین‌ها در ترافیک صدای شلوغی رفت و آمد صدای بازی بچه‌ها صدای پرنده‌هایی که هر روز صبح می‌خوانند تا از آغاز روز به ما خبر بدهند؛ اما در حلب مردم به جای این‌ها به صدای جنگ و موشک و خمپاره عادت کرده بودند به صدای شیون مادر‌ها و گریه خاموش پدر‌ها صدای شکستن شیشه‌ها و تخریب خانه‌ها. حالا جنگ به پایان رسیده و همه چیز در سکوت و صدای باد غرق شده سکوتی به اندازه ابدیت که پر است از ترس و تنهایی. پر از قصه‌های که زیر آوار‌ها مدفون شده‌اند حلب سکوت جنگ، فیلمی است که این سکوت شکننده بعد از جنگ را به تصویر کشیده، سکوتی حاصل از سال‌ها جنگ سکوتی که نه معنای آرامش دارد و نه معنای جنگ.

مستند «حلب سکوت جنگ» روز یکشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن ۴ و روز جمعه ۲۳ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن ۱ پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شود.

مستند کوتاه «شبیه‌سازی آقای زرد»

مستند کوتاه «شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی‌پور تولید شده است.

این مستند ۱۷ دقیقه‌ای درباره پیرمردی زرد پوش است که در شهر جنگ زده حلب زندگی می‌کند.

مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» روز یکشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۴ در سالن ۶ و روز سه‌شنبه ۲۰ آذرماه ساعت ۲۰ در سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو به نمایش در می‌آید.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار