کد خبر: 937442
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
گفت: وگوی "جوان آنلاین" با سرپرست فدراسیون کاراته در پی مدال آوری ملی پوشان در لیگ جهانی چین
رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان سری آ. که در شهر شانگ‌های چین با حضور ۱۱۷۶ کاراته کا از ۸۰ کشور درجریان است، ذبیح اله پورشیب در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم توانست مقتدرانه با شکست تمام حریفانش مدال طلای لیگ جهانی را کسب کند.

 

سرویس ورزشی جوان آنلاین وحید صابری : رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان سری آ. که در شهر شانگ‌های چین با حضور ۱۱۷۶ کاراته کا از ۸۰ کشور درجریان است، ذبیح اله پورشیب در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم توانست مقتدرانه با شکست تمام حریفانش مدال طلای لیگ جهانی را کسب کند.

محسن آشوری سرپرست جدید فدراسیون کاراته در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره این دوره از رقابتها گفت: تا آنجا که اطلاع دارم مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است. نمایندگان ما به شایستگی توانستند با کسب مدال های رنگارنگ خوش بدرخشند و طلای پورشیب هم ارزشمندترین مدال نمایندگان ما در این دوره است که کسب شد. ضمن اینکه هنوز ۵ نماینده کاراته کا شانس کسب مدال جهانی دارند.

وی افزود: بسیار خوشحالم که نماینده های ما توانستند ضمن آزمایش و تجربه جدید، سربلند از این آزمون بیرون بیایند و سطح توانایی خودشان را ارتقا دهند. ما باید از تمام فرصت ها برای بالا بردن رنکینگ استفاده کنیم تا بتوانیم درالمپیک حضور داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون کاراته در پاسخ به "جوان آنلاین" که ملی پوشان با هزینه خودشان در این دوره حضور یافتند اظهار داشت: بله این مسابقات جزو برنامه ها و مسابقات فدراسیون نبود اما خود بچه ها تشخص دادند برای آمادگی بیشتر در این دوره حضور یابند که خدا را شکر موفق هم بودند. برنامه فدراسیون این است که انشاله سال ۲۰۱۹ در مسابقات پاریس که ۵ الی ۷ بهمن ماه می شود کاراته کاها را اعزام کنیم همان طور که می دانید ما ماه گذشته توانستیم در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جهانی اسپانیا، نایب قهرمان شویم و این برای ما بسیار با ارزش بود.

آشوری با اشاره به نتایج درخشان ملی پوشان خاطر نشان کرد: به غیر از طلای پورشیب ما در وزن منهاي ۶۰ كيلوگرم ميعاد ياري را داریم که توانست تا فینال صعود کند. او در این دوره ابتدا حریفی قدرتمند از فرانسه را مغلوب کرد. سپس هو لى از هنگ كنگ را شکست داد.در ادامه حریف يونانی را مغلوب كرد. در ادامه حریفانی از برزيل، مصر را هم شكست داد و به نيمه نهايي راه رسید. یاری در این مرحله نماینده ازبک را شکست داد و راهی فینال شد. دیگر نماینده ما امير مهدي زاده بود که در اولين حضورش در وزن منهاى 67 كيلوگرم به مدال برنز ليگ جهانى رسيد.

در وزن 60- كيلوگرم، محمد شايگان امروز در جدول شانس مجدد پس ازشکست حریف ترکیه ای براي كسب مدال برنز به روي تاتامى خواهد رفت. اما در ۸۴- کیلوگرم پورشیب با شکست حریفانی از چین تایپه، مصر، چین، روسیه و قزاقستان توانست مدال طلا را از آن خود کند. دیگر نمایندگان ما شیرصفت، کوشا تیموری و مهدی عاشوری هم پس از قرار گرفتن در شانس مجدد باری کسب برنز روی تاتامی می روند. 

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تمام هدف  برنامه ریزی فدراسیون جهت حضوری قدرتمند در المپیک ۲۰۲۰ است که انشاله امیدواریم این موضوع با توجه به پیشرفتی که کاراته ما در چند ساله گذشته داشته، میسر شود. ما برای حضور در المپیک از هر مانعی گذر خواهیم کرد.

سرپرست فدراسیون کاراته در پاسخ به "جوان آنلاین" که آیا در انتخابات مجمع کاندید خواهد شد اظهار داشت: ببینید با توجه به اینکه من تا امروز دراین باره با هیچ رسانه ای صحبت نکرده ام اجازه بدید فردا پس از انجام معارفه توضیحات لازم را خواهم داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار