کد خبر: 937500
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
محمدباقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما مطرح کرد
مدیر مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما می‌گوید: برای ۴۰ سالگی انقلاب دو اثر موسیقایی تولید شده است.
سیدمرتضی ذاکر
مدیر مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما می‌گوید: برای ۴۰ سالگی انقلاب دو اثر موسیقایی تولید شده است. هویت دینی و فرهنگی، دلیل ماندگاری ملت ما و تمدن ما بوده که آن هم به خاطر وجود خُرده‌فرهنگ‌ها در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است.
محمدباقر معلم مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در مورد روال کاری این دفتر در پذیرش و پخش آثار موسیقایی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما در گفت و گو با تسنیم می‌گوید: ما سامانه‌ای داریم که در این سامانه سعی می‌کنیم تمام ملاحظات دغدغه‌مندان این حوزه را رعایت کنیم. طی بخشنامه شورای معاونین، اگر اثری از سازمان پخش شود و مجوز دفتر موسیقی را نداشته باشد، مدیر شبکه مسئول آن است. اگر کاری بدون مجوز ما منتشر شود، تذکر می‌دهیم یا اینکه عدم صلاحیت فرد دعوت شده را به مسئولان شبکه تذکر می‌دهیم.
معلم در ادامه با اشاره به اینکه ساخت برنامه‌های تخصصی درباره موسیقی جزو مسئولیت‌های دفتر موسیقی سازمان نیست، در رابطه با پروسه پخش موسیقی در تلویزیون می‌افزاید: در دفتر موسیقی کارشناسانی هستند و شورای مجزایی داریم، حتی کار‌هایی که در وزارت ارشاد مجوز گرفته‌اند، برای پخش در صدا و سیما باز هم باید مجوز بگیرند چراکه آثاری که در وزارت ارشاد مجوز می‌گیرند، با این فرض تأیید می‌شوند که جامعه هدفشان مثلاً ۳ هزار نفر و برای مخاطب خاص است، اما در اینجا مخاطب عامه مردم هستند و ممکن است هر برنامه میلیون‌ها مخاطب داشته باشد. در اینجا باید سلایق مختلف لحاظ شود. اگر قرار است هر موسیقی در تلویزیون پخش شود، بهترین را انتخاب می‌کنیم.
وی همچنین در مورد بهره‌گیری از چهره‌های مطرح موسیقی ایرانی در تولید آثار متنوع خاطر نشان می‌کند: ما در دفتر موسیقی صدا و سیما آخرین کاری را که برای ۴۰ سالگی انقلاب انجام داده‌ایم اثری از آقای پیمان سلطانی است. ایشان از آهنگسازان موسیقی ایرانی است و اثری که برای ما ساخته‌اند براساس موسیقی ایرانی و موسیقی مقامی است. کار دیگری را آقای حسین پرنیا در دست دارد. از بزرگان و تمام کسانی که به دنبال استعداد‌های تازه هستند در اینجا رفت و آمد دارند.
مدیر دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با تأکید بر اینکه دلیل ماندگاری ما هویت دینی و فرهنگی ماست، اظهار می‌دارد: تمام تمدن‌هایی که با ما بوده‌اند از میان رفته‌اند و آنچه از فرهنگ ما باقی مانده به خاطر وجود خُرده فرهنگ‌ها در نقاط مختلف کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار