کد خبر: 937503
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
پس از تبلیغ داروی مرگ
در پی مداخله مهناز افشار در امر پزشکی و معرفی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادین در فضای مجازی، دادستانی تهران به منظور ادای پاره‌ای از توضیحات وی را احضار کرده است.
در پی مداخله مهناز افشار در امر پزشکی و معرفی و تبلیغ یک آمپول خطرناک برای معتادین در فضای مجازی، دادستانی تهران به منظور ادای پاره‌ای از توضیحات وی را احضار کرده است.
اخیراً انتشار فیلمی کوتاه در صفحه شخصی این بازیگر در یکی از شبکه‌های اجتماعی، شمار زیادی از کاربران فضای مجازی و جمعی از متخصصان، به شدت به سخنان وی واکنش نشان دادند و فضا به سرعت آنقدر داغ شد که واکنش نهاد‌های مسئول را هم شاهد بودیم.
ماجرا از این قرار بود که مهناز افشار مدعی شد، آمار‌های رسیده حکایت از مرگ بیش از ۶هزار جوان بر اثر سوءمصرف مواد دارد، در صورتی که می‌شود با تزریق یک آمپول جلوی این آمار را گرفت؛ آمپولی که به سادگی قابل تهیه است، هم ارزان و هم بدون نسخه به فروش می‌رسد!
نسخه رایگانی که نه توسط یک پزشک، بلکه توسط یک بازیگر سینما پیچیده می‌شود؛ نسخه‌ای حاوی نام «نالوکسان» یا نسخه نوشداروی افسانه‌ای برای آن‌هایی که سوءمصرف مواد دارند!
پس از این ماجرا کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به سرعت واکنش نشان داد و گفت: «این سلبریتی دارو و درمان را به اهلش بسپارد.»
جهانپور با بیان اینکه کارکرد نالوکسان، مقابله با اوردوز مواد مخدر است، تأکید کرد: «استفاده آن عموماً بیمارستانی و به تجویز پزشک است، چراکه ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ‌آوری برای بیمار در پی داشته باشد، چنانکه بسیاری از دارو‌ها برای مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما خود درمانی و خود تجویزی آن‌ها ممکن است، فاجعه‌آفرین باشد.»
جالب اینکه دو سال قبل نیز همسر این بازیگر به دلیل تقلب در تهیه دارو برای سازمان هلال‌احمر مدتی در بازداشت بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
چرا عده ای از این هنرپیشه وورزشکاران را بزرگ مکنیم ؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار