کد خبر: 937513
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
انتقاد کم‌سابقه وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی از نتانیاهو
هرچند گفته می‌شود نتانیاهو عملیات «سپرشمالی» در امتداد مرز‌های جنوبی لبنان را برای انحراف توجه‌ها از فساد داخلی و شکست در نواره غزه آغاز کرده، اما خود رهبران صهیونیستی اذعان دارند شکست از حماس لکه ننگی است که با این عملیات‌های انحرافی پاک نخواهد شد.
هرچند گفته می‌شود نتانیاهو عملیات «سپرشمالی» در امتداد مرز‌های جنوبی لبنان را برای انحراف توجه‌ها از فساد داخلی و شکست در نواره غزه آغاز کرده، اما خود رهبران صهیونیستی اذعان دارند شکست از حماس لکه ننگی است که با این عملیات‌های انحرافی پاک نخواهد شد.
آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای از دولت اسرائیل خواست به جای تمرکز بر عملیات «سپر شمالی» به اقدامات حماس در نوار غزه واکنش نشان دهد. این عملیات چند روزی است که شروع شده و هدف آن شناسایی و تخریب تونل‌های منتسب به حزب‌الله است که از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی می‌رسد. اما ناظران و تحلیلگران معتقدند هدف اصلی عملیات انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی نتانیاهو به‌ویژه شکست از مقاومت فلسطینی در نوار غزه است؛ مسئله‌ای که حتی انتقاد سیاستمداران صهیونیستی را در پی داشته است. لیبرمن در ادامه با به انتقاد گرفتن بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و فرماندهی ارتش این رژیم گفت: «بارش شدید باران دو روز اخیر هرگز نمی‌تواند ننگ و عار بر جای مانده از شکست‌مان در برابر حماس را بشوید و پاک کند.» اشاره لیبرمن به شکست اخیر نظامیان اسرائیلی در نوار غزه است که بر اثر آن لیبرمن از کابینه نتانیاهو استعفا داد و در نتیجه کابینه رژیم صهیونیستی در وضعیت شکننده قرار گرفت.
لیبرمن در ادامه گفت: فعالیت در شمال انفعال در جنوب را توجیه نمی‌کند. آنچه در شمال رخ می‌دهد یک اقدام مهندسی است نه یک عملیات نظامی. ضرورتی ندارد که یکی بر دیگری ارجحیت داشته باشد. می‌توان هر دو را کنار هم داشت. ادعای لیبرمن برای داشتن دو جبهه همزمان در حالی است که خیلی از ناظران با اشاره به نبرد اخیر غزه معتقدند تل‌آویو قادر نبود تنها در مقابل جبهه جنوبی به موفقیت دست یابد و اگر جبهه شمالی توسط حزب‌الله فعال شود که به مراتب قوی‌تر از حماس است رژیم صهیونیستی به سختی قادر خواهد بود در دو جبهه همزمان وارد نبرد شود. در همین حال، بنیامین نتانیاهو روز یک شنبه همزمان با ادامه عملیات «سپر شمالی» در مرز لبنان گفت که نفعی در ورود درگیری با فلسطینیان در مرز غزه و کرانه باختری ندارد.
تمامی اسرائیل در تیررس حزب‌الله
معاون دبیرکل حزب‌الله بازدارندگی مقاومت لبنان را عامل عدم تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور دانست و تأکید کرد که هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی از تیررس موشک‌های حزب‌الله خارج نیست. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه ایرانی عرب‌زبان الوفاق با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مقاومت در غزه و لبنان به‌ویژه در جنگ اخیر غزه تأکید کرد که مقاومت فلسطین موفق شد معادله جدیدی را ترسیم کند که ان شاء‌الله استمرار پیدا خواهد کرد و این شرایط باعث آرامش و آسایش بیشتر نوار غزه شده و آن را در برابر اتفاقات مختلف حفظ خواهد کرد. وی ادامه داد که قبل از وقوع عملیات غزه و موفقیت گروه‌های مقاومت فلسطین، دشمن صهیونیستی هیچ محاسبه‌ای در خصوص عملیات نظامی ضد لبنان نداشت، چرا که از سال ۲۰۰۶ در برابر قدرت مقاومت اسلامی لبنان دچار بازدارندگی شده است. وی تأکید کرد که امروز جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تا تل‌آویو پایتخت این رژیم در صورت بروز جنگ در معرض تهدید قرار دارد و هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد که خارج از تیررس موشک‌های حزب‌الله باشد. شیخ قاسم افزود که صهیونیست‌ها در مناقشه‌های خود چنین سطحی از تهدید را تحمل نمی‌کنند، به همین علت انگیزه‌ای برای جنگ در لبنان ندارند، چرا که قواعد بازدارنده‌ای که حزب‌الله در برابر اسرائیل ایجاد کرده، اقدام پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ ضد لبنان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
رسوایی بزرگ برای سپر شمالی
برخی رسانه‌های اسرائیلی از گم شدن دو قبضه اسلحه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی با لبنان در جریان عملیات «سپر شمال» خبر دادند.
به نوشته روزنامه مستقل رأی‌الیوم، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی به دلیل ناپدید شدن دو قبضه سلاح اتوماتیک سوار بر خودرو‌های زرهی نیرو‌های اسرائیلی مستقر در مرز‌های جنوبی لبنان با یک رسوایی بزرگ مواجه شده است، سلاح‌های مفقود شده از مدل «اف‌ان‌ام‌آژ» است و حال سؤال این است که این مسلسل‌ها اکنون کجا هستند و چه کسانی آن‌ها را ربوده‌اند؟ این اسلحه‌ها با غفلت دستگاه‌های کنترل و رصد اسرائیل که از حدود یک هفته قبل در بالا‌ترین درجه آماده‌باش در مرز‌های لبنان مستقر هستند، به سرقت رفته است، حالا اگر این اسلحه‌ها در ضاحیه جنوبی بیروت (زیر نظر حزب‌الله) پیدا شود، چه خواهد شد؟ برخی رسانه‌های عبری زبان جزئیات این موضوع را افشا و اعلام کردند، این دو قبضه سلاح ارتش اسرائیل در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی با لبنان به سرقت رفته‌اند. یک سایت عبری زبان نیز با اشاره به این اتفاق به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، این اتفاق از نظر امنیتی و نیز از منظر امنیت شخصی سربازان به شدت خطرناک است و تحقیقات در این رابطه در حال انجام است.
به احتمال قوی، نیرو‌های حزب‌الله که در طول چند روز گذشته در این مرز‌ها از نزدیک از چهره‌های سربازان اسرائیلی و شماره خودرو‌های زرهی و تجهیزات نظامی‌شان عکس و تصویر گرفته‌اند، وارد اراضی اشغالی فلسطین شده و در پیامی شدیداللحن و آشکار برای رژیم صهیونیستی و اهانتی عامدانه نسبت به این رژیم، سلاح‌های سربازان اسرائیلی را برداشته‌اند.
در پی انتشار خبر مفقود شدن دو مسلسل مذکور از روی تجهیزات نظامی اسرائیل این حادثه مورد تمسخر فعالان در شبکه‌های اجتماعی در لبنان و کشور‌های عربی قرار گرفت. این موضوع به صورت هشتگ در شبکه‌های اجتماعی همراه با اظهارات تمسخر آمیز علیه اسرائیل و ارتش انتشار یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار