کد خبر: 937514
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
دولت‌های عربی یک به یک به انحای مختلف در حال عادی‌سازی مناسبات با دولت سوریه هستند. در تازه‌ترین تحول، یک نماینده پارلمان لبنان گفته که امارات قصد دارد سفارت خود را در دمشق بگشاید.
دولت‌های عربی یک به یک به انحای مختلف در حال عادی‌سازی مناسبات با دولت سوریه هستند. در تازه‌ترین تحول، یک نماینده پارلمان لبنان گفته که امارات قصد دارد سفارت خود را در دمشق بگشاید.
اواسط اکتبر بود که وزیر اطلاع‌رسانی اردن از توافق با سوریه برای بازگشایی مرز جابر- نصیب با سوریه پس از دو سال تعطیلی خبر داد. این مرز ساعت ۸ صبح روز دو شنبه ۲۳ مهر به وقت محلی بازگشایی شد و چندین خودرو با پلاک اردن از مرز گذشتند و وارد خاک سوریه شدند. مدتی بعد هیئتی از اعضای پارلمان اردن با همتایان خود در دمشق دیدار کردند؛ هیئتی که گفته شد حامل پیام دوستانه‌ای از پادشاه اردن به بشار اسد بود که بشار اسد در پاسخ به این پیام اعلام کرد به آینده چشم دوخته است و به گذشته نگاه نمی‌کند. دیروز هم «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با اشاره به «شرایط میدانی» در سوریه بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری ساکن اردوگاه «الرکبان» به دیار خود به عنوان تنها راه‌حل این بحران تأکید کرد. حالا «عبدالرحیم مراد» نماینده پارلمان لبنان هم در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفته که مسئولان اماراتی رسماً ابلاغ کرده‌اند که این کشور قصد دارد روابط دیپلماتیک خود را با سوریه از سر گرفته و سفارتخانه خود را در دمشق بازگشایی کند. وی در ادامه افزود: امارات بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را تأیید می‌کند و این اقدام امارات در راستای هماهنگی با عربستان صورت می‌گیرد. مراد تأکید کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قبال از سر‌گیری روابط میان سوریه و عربستان از خود واکنش منفی نشان نداده است و من این مسئله را در نشست گذشته با وی در عربستان احساس کردم. پیش از این اوایل آذرماه برخی منابع آگاه عربی گفته بودند که امارات برای شروع روابط دیپلماتیک در نخستین گام با سوریه تبادلات تجاری با دمشق را از سر می‌گیرد. همان موقع، تلویزیون «روسیا‌الیوم» گزارش کرد که گفت‌وگو میان دو طرف انجام شده و گروهی از دیپلمات‌های سوری در امارات حضور پیدا کرده‌اند. چند روز بعد، الاهرام نوشت زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرارسیده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار