کد خبر: 937708
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
فرماندار مراغه:
فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به نقش دانشجویان در توسعه اجتماعی و فرهنگی، افزود: در راستای بهره‌گیری مفید و سازنده از دانشجویان، زمینه توسعه فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه ها فراهم شود.
حمید شکری در مراسم روز دانشجو در دانشگاه مراغه با بیان این مطلب اظهار کرد: زمینه برای مشارکت فعال دانشجویان در مدیریت کشور فراهم شده است و باید در تمامی عرصه‌های دانشگاهی و حتی مدیریتی به عنوان تمرین دموکراسی در جامعه، از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید اولویت اول در درنوردیدن مرزهای علم و دانش‌ باشند، ادامه داد: فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی علمی در جامعه باشد.
 
وی اضافه کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری، کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌ها با حضور مسئولان و دانشجویان در دانشگاه‌ها باید محقق و اجرایی شود.
 
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه تاریخی جنبش‌های دانشجویی در کشورمان، گفت: جریان‌های دانشجویی همواره به عنوان حرکتی موثر در برابر سلطه، استعمار و استکبار ایستاده و تبدیل به نهضتی فراگیر شده است.
 
حجت الاسلام علی خدیوی افزود: تقدیم بیش از پنج هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۵۰ شهید مدافع حرم نمونه بارزی از نقش سازنده جریان حق طلبانه دانشجویی ایران است.
 
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر، دانشجویان متفکر کشورمان حق طلب و استقلال طلب بوده و در راه عدالت خواهی خون داده‌اند.
 
وی اضافه کرد: اگر مدیریت و اقتصاد کشور را تحویل دانشجویان دهیم، شاهد بهبود اقتصاد، کارایی سیاست و نظامی قدرتمند خواهیم بود.
 
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه مراغه نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: شاخصه حق طلبی و ایستادگی در برابر استکبار باید همواره در بین دانشجویان تبیین و ترویج شود.
 
حجت الاسلام شمسی افزود: استکبار ستیزی، استقلال و آزادی‌های موجود اجتماعی کشورمان، دستاورد اصلی جریان‌های دانشجویی در دانشگاه هاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر