کد خبر: 937753
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
نماینده مردم  گرمی در مجلس:
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل بقایای کشف شده قلعه باستانی یل سویی به سایت گردشگری در شهرستان گرمی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرحمایت میرزاده در بازدید از عملیات نجات بخشی قلعه یل سویی اظهار کرد: با توجه به کاوش های صورت گرفته یل سویی یکی از جاذبه های شهرستان گرمی است که می تواند به سایت گردشگری تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با اتمام عملیات نجات بخشی ساختمان های مورد استفاده در عملیات احداث سد یل سویی نیز می تواند به محل اسکان گردشگران تبدیل شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملیات کاوش در قلعه یل سویی پیشرفت مطلوبی داشته و اقدامات میراث فرهنگی استان در پروژه نجات بخشی ستودنی است.

میرزاده بیان کرد: با توجه به احداث سد در مجاور آثار تاریخی کشف حمام و بناهای تاریخی اقدام ارزشمندی است که در صیانت از تاریخ و فرهنگ این منطقه ماندگار خواهد بود.

وی همچنین در خصوص تامین اعتبار لازم جهت اتمام عملیات کاوش و نجات بخشی و همچنین تبدیل قلعه یل سویی به سایت گردشگری قول مساعد داد.

در این بازدید سرپرست هیئت کاوش قلعه یل سویی نیز تصریح کرد: کاوش­های نجات بخشی این محوطه وجود دوره­های مذکور را تأئید می­کنند.

فریبرز طهماسبی ادامه داد: عمده­ترین استقرار این بخش از قلعه متعلق به دوره سلجوقی است با این حال کاوش­ها برای شناسایی دوره­های قدیمی­تر در حال حاضر ادامه دارد.

او تاکید کرد: در عملیات کاوش بخش های مختلفی از جمله قلعه، حمام، شهرستان و آثار تاریخی کشف شده است.

سرپرست هیئت کاوش قلعه یل سویی متذکر شد: اتمام عملیات کاوش و نجات بخشی حداقل نیازمند 500 میلیون تومان است و امید می رود مسئولان استانی در تامین آن یاریگر ما باشند.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر