کد خبر: 937823
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
در پی تشدید اختلافات بین دونالد ترامپ و کنگره، رئیس‌جمهور امریکا درباره اینکه نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان ممکن است او را استیضاح کنند ابراز نگرانی کرده است.
در پی تشدید اختلافات بین دونالد ترامپ و کنگره، رئیس‌جمهور امریکا درباره اینکه نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان ممکن است او را استیضاح کنند ابراز نگرانی کرده است.
با افزایش تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان امریکا، تلا‌ش‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ بیش از هر زمان دیگری به واقعیت نزدیک شده است و این مسئله نگرانی ترامپ را در پی داشته است. شبکه سی‌ان‌ان روز سه شنبه گزارش داد: «دونالد ترامپ درباره اینکه بعد از تسلط دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان امریکا احتمال استیضاح شدن او وجود دارد، ابراز نگرانی کرده است». یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور ترامپ به سی‌ان‌ان گفت که رئیس‌جمهور استیضاح شدنش را یک احتمال واقعی می‌داند. این منبع مطلع ناشناس امریکایی همچنین تأکید کرد که «البته ترامپ مطمئن نیست که استیضاحش اتفاق خواهد افتاد». سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود از یک منبع دیگر نزدیک به کاخ سفید خبر داده که مشاوران ترامپ معتقد هستند که تنها موضوعی که شاید به موضوع استیضاح ارتباط پیدا کند، تخلف‌های مالی در زمان کارزار انتخاباتی او مرتبط با پرونده مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق او است. سی‌ان‌ان گزارش داد: «دموکرات‌ها در حال مطرح کردن این موضوع هستند که ترامپ اقداماتی انجام داده که امکان استیضاحش وجود دارد و همچنین این اقدامات می‌تواند سبب شود که در پایان حضورش در کاخ سفید و اتمام دوره ریاست جمهوری سبب زندانی شدن وی شود». جری ندلر، عضو ارشد دموکرات کنونی مجلس نمایندگان امریکا که در دوره آتی این مجلس رئیس کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان امریکا خواهد شد، روز یک شنبه در این باره موضعگیری کرد. این قانونگذار امریکایی تأکید کرد که «در صورت اثبات اتهام‌های تخلفات مالی و دیگر اتهام‌های وارد شده به ترامپ از قبیل: تبانی ادعایی کارزار او با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امکان استیضاح رئیس‌جمهور وجود دارد». از سوی دیگر، بازرس مولر، بازرس ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا احتمال صدور حکم حبس برای ترامپ را پس از خروج وی از کاخ سفید رد نکرد. وی همچنین تأکید کرد: «حتی احتمال استیضاح ترامپ نیز وجود دارد». طرح استیضاح ترامپ از اولین روز‌های ورود او به کاخ سفید در دستور کار برخی نمایندگان کنگره قرار داشته است و در هفته‌های اخیر به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه ترامپ از عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری با جدیت از سوی کنگره دنبال می‌شود. همچنین روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست دو شنبه شب اعلام کرد که ۴۴ عضو سابق سنای این کشور هشدار دادند اصول و منافع امنیت ملی امریکا در دوره دونالد ترامپ با آزمون جدی روبه‌رو شده است. همچنین این سناتور‌ها درباره بروز بحران قانون اساسی در دوره دونالد ترامپ که دموکراسی را در این کشور تهدید می‌کند، هشدار دادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار