کد خبر: 937838
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل با هدف کاهش آسیب پذیری و شناسایی محدودیت ها و نقاط حساس در دستور کار قرار دارد.

ایرج کارخایی افزود: اجرای طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل استان سمنان به منظور شناسایی موانع، محدودیت ها و رفع آن ها با هدف آسان سازی روند اجرای مبانی پدافند غیرعامل انجام می شود.
وی با اشاره به نقش مهم شرکت های مجری، ناظر و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان، خاطرنشان کرد: قرارداد با شرکت مجری این طرح در اسفند سال گذشته منعقد شد و در مسیر اجرا به کمک سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید موانع و محدودیت های اجرای طرح شناسایی و برطرف شود.
کارخایی گفت: پدافند غیرعامل روی نقاط آسیب پذیر، چالش‌ها و مسایل و مشکلاتی که در استان سمنان وجود دارد تمرکز دارد، به همین منظور، جایگاه اطلاعات، آمار و ارقام که در اختیار شرکت مجری قرار می‌گیرد اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به اجرای دو طر ح جامع پدافند غیرعامل استان و طرح جامع پدافند غیرعامل شهری اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، در این دو طرح دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت اصول حفاظتی و امنیتی و اصول طبقه بندی هستند.
وی، سمنان را یکی از استان‌های مهم در یک منطقه راهبردی و در چهارراه ارتباطی در کشور عنوان کرد و افزود: سمنان نقش مهمی در شرایط خطر و بحران برای استان تهران دارد، از این رو، اجرای صحیح و درست طرح جامع پدافند غیرعامل در این حوزه ضرورت قابل توجهی دارد.
کارخایی، بررسی راهکارهای مناسب حفاظتی، شناسایی دارایی‌ها و زیرساخت‌ها را محور اصلی طرح مطالعات جامع پدافند غیرعامل استان سمنان دانست و گفت: مصون بودن شهر و ایمن بودن مردم به عنوان یکی از مولفه های اصلی طرح مطالعاتی شهری درنظر گرفته شده است تا این طرح ها به عنوان نقشه راه در اختیار مدیران کل دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استاندازی سمنان تاکید کرد: تمام ادارات کل استان باید در ارایه اطلاعات با مجری طرح و بررسی، تجزیه و تحلیل طرح همکاری لازم را داشته باشند تا اصول امنیتی و حراستی به طور کامل رعایت شود.
وی بیان کرد: آموزش رکن اصلی و اساسی ترویج مبانی پدافند غیرعامل است و برگزاری دوره های عمومی و تخصصی در این بخش همواره در دستور کار قرار دارد.
کارخایی بر استفاده از نیروهای توانمند بومی و متخصص در امر آموزش مبانی پدافند غیرعامل تاکید و اضافه کرد: برنامه های پدافند غیرعامل برای اجرایی شدن نیازمند نگرشی علمی و تخصصی است و پیدا کردن ریشه حل مسایل باید در علوم و فنون و فناوری دنبال شود، چون تهدیدات امروز وابسته به فناوری های نوین شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: پیشینه دشمنی دشمنان علیه نظام اسلامی ایران و تنوع و پیچیدگی ابعاد مختلف تهدیدات نیازمند هوشیاری و بهره گیری از تخصص و علوم جدید و همراهی استادان دانشگاه در این عرصه است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: هدف اصلی برنامه های پدافند غیرعامل ترویج گفتمان و فرهنگ سازی مبانی پدافند غیرعامل در جامعه و مسوولان است.
تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر