کد خبر: 937946
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
بیژن بیرنگ:
بیژن بیرنگ می‌گوید: من اصلاً گلایه دارم که چرا آنقدر اصرار داریم با سلبریتی‌ها بنشینیم و صحبت کنیم؟ چرا آنقدر رسانه باعث می‌شود این سلبریتی‌ها معروف‌تر شوند.
بیژن بیرنگ می‌گوید: من اصلاً گلایه دارم که چرا آنقدر اصرار داریم با سلبریتی‌ها بنشینیم و صحبت کنیم؟ چرا آنقدر رسانه باعث می‌شود این سلبریتی‌ها معروف‌تر شوند.
کارگردان سریال‌های محبوب همسران و خانه سبز که در دهه ۷۰ مردم را پای تلویزیون هایشان سرگرم می‌کرد در گفت و گو با تسنیم و در پاسخ به این سؤال که آن موقع که شما برنامه تولید می‌کردید مثل الان سلبریتی نبود و خلاقیت و ابتکار برنامه را به موفقیت می‌رساند. آیا الان برنامه‌ساز‌ها و مجریان مغموم سلبریتی‌ها هستند که نمی‌توانند مصاحبه‌ها و برنامه‌های با محتوای تأثیرگذار داشته باشند، عنوان کرد: من اصلاً گلایه دارم که چرا آنقدر اصرار داریم با سلبریتی‌ها بنشینیم و صحبت کنیم؟ چرا آنقدر رسانه باعث می‌شود این سلبریتی‌ها معروف‌تر شوند. تا جایی که موضوع بچه‌دار شدن آن‌ها در خارج از کشور به یک جریان‌سازی تبدیل شود. چرا باید چنین اتفاقات زرد و بی‌محتوایی را آنقدر بزرگ کنیم یا فلان بازیگر با چه کسی ارتباط دارد و چه لباسی می‌پوشد و چقدر فالوور دارد. این تربیت نادرستی است که رسانه انجام می‌دهد و سطح ذائقه مردم را پایین می‌آورد، البته که مقصر اصلی، سیاست‌های کلی یک جامعه است. دغدغه سینماگر ما یا برنامه‌سازان و تولیدکنندگان تلویزیونی و مدیران ما این نیست که یک جامعه سالم داشته باشیم، چون ما نمی‌توانیم در مقابل این رانتخواری‌ها هیچ توجیهی داشته باشیم، به همین‌خاطر صورت‌مسئله را پاک و سعی می‌کنیم آدم‌ها را سرگرم کنیم.
بیرنگ می‌افزاید: لابد اعتقاد برخی این است که سلبریتی‌ها سرمایه‌های کشورند. به عقیده من سرمایه‌های یک کشور، مغز‌های متفکر ماست؛ انسان‌های توانایی که ایران را دوست دارند و به فرهنگ و میهن خود عشق می‌ورزند و برای اعتلای آن اقدامات مؤثری انجام می‌دهند. در زمینه هنر هم شخصیت‌هایی را باید برجسته کرد و برجسته‌اند که هنر را به اوج فرهیختگی و تکامل رسانده‌اند. در واقع آن‌هایی که به رشد و کیفیت و بالا بردن کیفیت جامعه و فرهنگ کمک می‌کنند، سرمایه‌های ما هستند نه هر آدمی که در فضای مجازی ۵ هزار فالوور داشته باشد. یک آدم با فالوور، بزرگ و تأثیرگذار نمی‌شود که اجازه بدهیم او در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران هرچه می‌خواهد بگوید. ما در ضریب دادن به شخصیت‌ها، راه را اشتباه می‌رویم تا جایی که بگوییم این‌ها سرمایه ملی هستند. سرمایه‌های ملی ما امثال فردوسی، حافظ، مولوی، سعدی، نیمایوشیج و... هستند. این نگاه از کجا می‌آید که یک مدیر شبکه‌ای فکر می‌کند هر کاری انجام دهد که مخاطب را جذب کند. اگر باعث شویم فرهنگ و نگاه یک جامعه به سمتی برود که کمکی به سازندگی کشور نمی‌کند، اینجا یک آسیب اجتماعی را رقم زده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار