کد خبر: 942353
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
اسفندیار قره‌باغی:
اسنفدیار قره‌باغی خواننده سرود «امریکا، امریکا، ننگ به نیرنگ تو» گفت: برای اینکه موفق شوند من در بین مردم نباشم، شایعه‌پراکنی کرده بودند که من با زور حکومت سرود می‌خوانم. حتی نوشتند که این آدم خودش ساکن امریکاست!
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: اسنفدیار قره‌باغی خواننده سرود «امریکا، امریکا، ننگ به نیرنگ تو» گفت: برای اینکه موفق شوند من در بین مردم نباشم، شایعه‌پراکنی کرده بودند که من با زور حکومت سرود می‌خوانم. حتی نوشتند که این آدم خودش ساکن امریکاست!
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی بسیج هنرمندان، دومین شب اجرا‌های محافلی چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی بسیج «آوای بیداری» شامگاه سه‌شنبه ۲۵ دی، با حضور امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان، در سالن بانک تجارت خرم‌آباد با استقبال پرشور مردم این شهر همراه بود. در ابتدا محمدرضا اسحاقی از هنرمندان موسیقی نواحی استان مازندران دو قطعه با موضوع مدافعان حرم و بخشی از سریال پایتخت را اجرا کرد. در ادامه حسین، ولی نژاد دوتارنواز استان خراسان شمالی دو قطعه به زبان‌های ترکی، کرمانجی خراسانی و قطعه‌ای به زبان فارسی در وصف اسرار خداوند اجرا کرد. در ادامه گروه هم‌آوایی بین‌المللی الغدیر تهران سه قطعه «عیدانه»، «پرستار من» و «من ایرانی‌ام» را به سرپرستی هادی نصیری و همراهی هادی عظیمی، ابراهیم فراهانی، محمدحسین رضایی و حسین رضوانفر اجرا کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. در بخش دیگری از این مراسم رضا نیک‌فرجام سه قطعه «مادر»، «معلوم اثر» و «سپاه زینب (س)» را اجرا کرد. فیض‌الله صفاری هنرمند اهل خرم‌آباد در ادامه برای اجرای دو قطعه لُری «همسنگر» و «روز شادی» روی سِن آمد و در سخنانی کوتاه گفت: قطعه همسنگر را به یاد همه شهیدان ایران و لرستان در سال ۱۳۶۵ خواندم که یاد همه جبهه‌ها در آن وجود دارد. به واسطه این قطعه چند بار در جبهه‌ها حضور پیدا کردم تا موجب تقویت روحیه رزمندگان شود. ستار سهرابی در ادامه این مراسم سه قطعه «بهشت دنیا»، «عطر نجیب» و «قله پرواز» را اجرا کرد و در توضیح کوتاهی گفت: عطر نجیب را به همه شهیدانی که جانشان را فدا کردند، تقدیم می‌کنم. محمدحسین سپهوند در بخش دیگری از این مراسم قطعه «دیار لُرستان» را اجرا کرد. اسفندیار قره‌باغی در بخش پایانی این مراسم سه قطعه «در روح و جان من»، «ای ایران» و «امریکا، امریکا ننگ به نیرنگ تو» را اجرا کرد و در سخنانی گفت: حضور در چهارمین جشنواره سرود‌های حماسی و آوا‌های انقلابی و موسیقی ضد استکبار جهانی را سعادتی می‌دانم که در چهلمین سالگرد تولد جمهوری اسلامی سعادت حضور در آن را دارم. وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های معاند افزود: برای اینکه موفق شوند من در بین مردم نباشم، شایعاتی پراکنده کردند که من با زور حکومت سرود می‌خوانم و شایعه دیگر این بود که بی‌بی‌سی و رادیو امریکا و سایر شیاطین نوشتند که این آدم خودش ساکن امریکاست. برای پاسخ دادن به این شایعات در جوار سازمان بسیج هنرمندان سفری به خلیج فارس داشتم و با یکی از ناو‌های جنگی سپاه قدرتمند پاسداران به جزیره ابوموسی رفتیم و روبه‌روی ناو امریکا و در کنار جوانان پاسدار نیروی دریایی سرود مرگ بر امریکا را خواندم. این هنرمند ادامه داد: اقتدار ما به گونه‌ای است که هر ناوی وارد خلیج فارس می‌شود باید شماره بدنه کشتی را به نیرو‌های سپاه اعلام کند و پرچم جمهوری اسلامی را نصب کند و سپس از آب‌های ما رد شوند. یک عده روشنفکر می‌گویند دور از ادب است پرچم کشوری را آتش زد و ما می‌گوییم ما با آتش زدن پرچم امریکا، قلب آن‌ها را آتش می‌زنیم، اما وقتی امریکایی‌ها هواپیما‌های ما را سرنگون کردند، آیا ما نسوختیم؟ در جواب ما با قدرت اعلام می‌کنیم مرگ بر امریکا.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار