کد خبر: 942386
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
گزارش «جوان» از کنفرانس معاون رسانه ملی درباره خبرنگار «پرس‌تی‌وی»
به دنبال بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی، خبرنگار ارشد و مجری شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی در امریکا، پیمان جبلی معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما با برگزاری کنفرانس رسانه‌ای، FBI و دولت امریکا را مسئول جان خانم هاشمی دانست و خواستار آزادی بی‌قید و شرط این خبرنگار شد.
محمدصادق عابدینی
چند ساعت بعد از اعلام بازداشت مرضیه هاشمی ، چهره رسانه‌ای و مجری شناخته شده پرس‌تی‌وی در امریکا، معاون برون مرزی صداوسیما با برگزاری کنفرانس خبری، اقدام پلیس امریکا در بازداشت غیرقانونی هاشمی را محکوم کرد و از دولت آن کشور خواستار آزادی این خبرنگار شد. پیمان جبلی در این کنفرانس خبری گفت: «بامداد دیروز متوجه شدیم که مرضیه هاشمی از روز یک‌شنبه در بازداشت غیرقانونی FBI در امریکا به سر می‌برد، وی بدون تفهیم اتهام در فرودگاه «سنت لوئیس» بازداشت شده است. جبلی درباره رفتار پلیس امریکا با مرضیه هاشمی، گفت: «در زمان بازداشت رفتار‌های ناشایستی از سوی پلیس امریکا صورت گرفته است و هنگام انتقال خانم هاشمی به زندان وی را مجبور به برداشتن حجاب کرده‌اند و با دست و پای بسته به زنجیر زندانی شده است.» معاون برون مرزی صداوسیما درباره شرایط نگهداری مرضیه هاشمی زندان، گفت: «به رغم اطلاع آن‌ها از آداب مسلمانی، برای خانم هاشمی گوشت خوک آورده‌اند که وی از خوردن آن امتناع کرده و مجبور شده چند تکه نان بخورد.»
 

دولت امریکا باید عذرخواهی کند
جبلی با بیان اینکه پرس‌تی‌وی و همه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما بازداشت مرضیه هاشمی را محکوم می‌کنند، تأکید کرد: «مسئولیت جان هاشمی بر عهده دولت امریکاست و ما خواستار آزادی فوری و عذرخواهی دولت امریکا برای بازداشت غیر قانونی خانم هاشمی هستیم.»
جبلی در ادامه درباره اقدامات صداوسیما برای آزادی سریع‌تر مرضیه هاشمی، بیان داشت: «از انجام هر گونه اقدام قانونی که منجر به آزادی وی شود دریغ نخواهیم کرد.»
وی با هشدار به دولت امریکا، گفت: «به دولت امریکا هشدار می‌دهیم که اگر اتفاقی برای خانم هاشمی بیفتد، مسئولیت آن بر عهده دولت امریکاست. هر اتهامی هم که به وی وارد بوده، دلیلی بر اهانت به ایشان به عنوان یک زن مسلمان نیست. بی‌احترامی به حجاب وی توهین آشکار به همه زنان مسلمان است.»
وی با نقد حقوق بشر امریکایی، تصریح کرد: «دولت امریکا که مدعی حقوق انسان است در این مورد خاص شکست خورده است. ما از حقوق خانم هاشمی تا آخر حمایت کرده و لحظه به لحظه از او حمایت می‌کنیم و اطلاع می‌دهیم و امیدواریم تا این اتفاق ختم به خیر شود و بتواند دوباره با خانواده و شبکه پرس‌تی‌وی ملاقات داشته باشد.» معاون برون مرزی صداوسیما با بیان اینکه لحظه به لحظه تحولات آزادی مرضیه هاشمی را دنبال می‌کنیم، گفت: «قرار بود هفته آینده خانم هاشمی از امریکا به ایران بازگردند و ما در پرس‌تی‌وی منتظرشان بودیم. مرضیه هاشمی دارای فعالیت روشنی است و از ۲۵ سال گذشته با صداوسیما همکاری داشته است.»

درخواست از وزارت امور خارجه
پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی در پاسخ به سؤال «جوان» درباره اقدامات دیپلماتیک و استفاده از ظرفیت وزارت امور خارجه برای پیگیری آزادی مرضیه هاشمی، گفت: «همان طور که امروز سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام امریکا را محکوم کرد، انتظار داریم همه آنچه باید برای آزادی خانم هاشمی انجام دهند، توسط وزارت امور خارجه انجام شود.» وی افزود: «صداوسیما در همکاری با وزارت امور خارجه برای آزادی مرضیه هاشمی از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.» جبلی در پاسخ به سؤال دوم روزنامه «جوان» پیرامون راه‌های ارتباطی صداوسیما برای اطلاع از آخرین وضعیت خانم هاشمی، با تأکید بر اینکه تا امروز فقط یک تماس کوتاه از سوی مرضیه هاشمی با خانواده‌اش انجام شده است، گفت: «پسر وی نیز بازداشت شده و اکنون تحت نظر پلیس است، اما خانم هاشمی در زندان است. ما اطلاعی از محل بازداشت وی نداریم و از دولت امریکا می‌خواهیم هرچه سریع‌تر محل نگهداری هاشمی و اتهام وی را اعلام کند.»

نتیجه اعتراض به امریکا بازداشت است؟!
معاون برون مرزی صداوسیما با اشاره به انتقاد‌های مرضیه هاشمی از سیاست‌های دولت امریکا در منطقه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی و عربستان و حمایت وی از مردم یمن و فلسطین، تأکید کرد: «این اتفاق آزمونی بزرگ است هم برای رسانه‌ها و هم سازمان صداوسیما که موضع‌گیری صریح داشته باشند. خانم هاشمی اگر جرمی هم داشته باشد باید بدون تفهیم اتهام به زندان بیفتد؟! آیا انتقاد از دولت عربستان و حقوق مسلمین جرم است؟ آن‌هایی که مدعی آزادی بیان و حقوق بشر هستند باید در این باره پاسخ دهند.»

حرکت امریکایی‌ها غیرانسانی بود
عبدالعلی علی عسکری، رئیس سازمان صداوسیما نیز روز گذشته در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بازداشت مرضیه هاشمی، گفت: «این اقدام امریکا یکی از نتایج رفتار اثرگذار و انقلابی شبکه پرس‌تی‌وی است. خانم هاشمی یکی از خبرنگاران و گویندگان برجسته درحوزه بین‌الملل صدا وسیمای جمهوری اسلامی است که به داشتن عقاید اسلامی و آزادیخواهانه شناخته شده است و این خود هدف امریکایی‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.» رئیس رسانه ملی این حرکت دولت امریکا را غیرقانونی و غیرانسانی خواند و تصریح کرد: «امریکا با هر تفکری که از جبهه حق و عدالت حمایت و روحیه مقاومت در میان ملت‌ها را تقویت کند مخالفت می‌ورزد و هر کاری که بتواند در مقابل آن‌ها انجام می‌دهد، اما مطمئناً راه به جایی نخواهد برد و این حق است که در نهایت پیروز خواهد شد.»

بیانیه بسیج رسانه
در پی بازداشت مرضیه هاشمی، چهره رسانه‌ای شبکه پرس‌تی‌وی، سازمان بسیج رسانه با صدور اطلاعیه‌ای رفتار پلیس امریکا با این زن مسلمان را محکوم کرد. در بیانیه بسیج رسانه آمده است: دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی که به دیدار برادر بیمار خود در امریکا رفته بود آن هم بدون هیچ دلیل مشخصی نشان داد مدعیان آزادی بیان هنوز هم تاب بیان حقیقت را ندارند و اگر حرفی مخالف با خود بشنوند تمام ژست‌های حقوق بشری را کنار گذاشته و به وحشیانه‌ترین وجه ممکن عمل می‌کنند، غل و زنجیر زدن به دست پای این خبرنگار زن و برداشتن روسری وی با ضرب و شتم تنها نشان‌دهنده رفتار قرون وسطایی و مخالف آزادی‌های دینی سردمداران امریکاست. این بیانیه در ادامه می‌افزاید: امریکایی‌ها با اطلاع از مسلمان بودن این خبرنگار طی دو روز گذشته تنها گوشت خوک در اختیار وی گذاشته‌اند تا به لحاظ اعتقادی نیز وی را شکنجه کنند و بدتر اینکه امکان دیدار بستگان نگران وی را فراهم نمی‌کنند تا صفحه سیاه دیگری را به پرونده ضدحقوق بشری خود بیفزایند. در پایان این بیانیه آمده است: سازمان بسیج رسانه این عمل غیرقانونی و غیرانسانی امریکا را محکوم کرده و خواهان آزادی هرچه سریع‌تر عضوی از جامعه خبرنگاران است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
1
مرضیه هاشمی ، زن مسلمانی که بدست دژخیمان خون آشام دولت امریکا گرفتار شده است ، باید در اسرع وقت ، به هر شکل ممکن آزاد گردیده و از تمام حقوق مادی و معنوی خود بهره مند گردد .
و الا ما مسلمانان ، اجماعی راه انداخته ایم که اگر این امر عملی نشود ، برای دولت امریکا پشیمان کننده خواهد بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
لعن خدا بر بی بی سی مرگ برآمریکا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار