کد خبر: 942820
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
وزیر صنعت معدن و تجارت در واکنش به تغییر مدیرعامل سایپا گفت: اگر تغییرات در جهت اصلاح امور و تقویت امور و انجام بهتر تعهدات باشد، اشکالی ندارد.

جوان آنلاین: محمدرضا رحمانی امروز در حاشیه جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که آیا مدیرعامل خودروسازی سایپا تغییر کرده، گفت:‌ اگر تغییرات در جهت اصلاح امور و تقویت امور و انجام بهتر تعهدات باشد، اشکال ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که شما در جلسه امروز اشاره کردید که اگر خودرویی 10 میلیون تومان ضرر داد، دیگر تولید نشود و آیا برای توقف تولید پراید دستوری داده‌اید، گفت: نه من چنین چیزی نگفتم. بلکه گفتم خودروساز با ضرر نفروشد.

وزیر صنعت معدن تجارت در پاسخ به این سؤال که آیا مسئله‌ای برای توقف تولید پراید مطرح شده، زیرا شما  در جلسه امروز اشاره کرده‌اید که به خودروسازان اعلام کرده‌اید، اگر خودرویی مانند پراید 10 میلیون تومان ضرر می‌دهد، بهتر است تولید نشود، گفت: من چنین چیزی نگفتم. من گفتم خودروسازان با ضرر نفروشند. اگر بازار کشش دارد، بفروشند، ولی اگر بازار کشش نداشت به سراغ محصول دیگری بروند.

رحمانی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا شما بیشتر به دنبال منفعت خودروسازان بوده‌اید تا مردم،‌گفت: این سؤال شما سؤال نیست، بلکه تهمت است.

وی اظهار داشت: در رابطه با افزایش قیمت خودرو کارگروه‌های تخصصی و قانونی تصمیم می‌گیرند و افزایش قیمت خودرو فرایند خودش را دارد، اما آن چیزی که ما به آن تاکید کرده‌ایم این است که خودروساز تولیداتش را راه بیندازد و خطوط تولید از رکورد خارج شود.

وزیر صنعت معدن تجارت اظهار داشت: افزایش تیراژ به معنای افزایش انجام تعهدات است که نهایتا این اقدامات منجر به کاهش قیمت می‌شود. زیرا وقتی تولید کم می‌شود قیمت‌ها بالا می‌رود.

رحمانی گفت: ما روی حقوق مردم و به ویژه انجام تعهدات قطعی و غیرقطعی خودروسازان پافشاری داریم و نظارت می‌کنیم تا خودروساز حتما تعهدات را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اکنون هم مجوز پیش‌فروش برای خودروسازان صادر نشده است. البته مشکلاتی وجود داشته که خودروسازان به تعهدات‌شان عمل نکرد‌ه‌اند.

وزیر صنعت معدن تجارت همچنین در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت‌ها گفت: امروز واحدهای خودروسازی راه افتاده و آیا شما از راه‌اندازی آن ناراحت هستید.

رحمانی اظهار داشت:‌ مهم‌ترین اقدامی که امروز باید انجام شود ایجاد همکاری و رابطه نزدیک و صمیمانه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی است و مهمترین امور تسهیل امور است و تاکید دولت این است که دستگاه‌ها در جهت تسهیل فعالیت تولید کنندگان هر اقدامی را انجام دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار