کد خبر: 942899
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
در نهمین همایش «غزه، نماد مقاومت» عنوان شد
دبیرکل جمعیت دفاع از فلسطین با بیان اینکه محور مقاومت توانسته است موازنه جدیدی را با دشمن صهیونیستی ایجاد کند، گفت: اکنون مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری از حوزه ملی خود خارج شده و در جغرافیای منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تأثیرگذار مطرح است.
به گزارش ایرنا، زهرا مصطفوی روز یک‌شنبه در نهمین همایش غزه، نماد مقاومت افزود: انقلاب اسلامی ایران چهار دهه استوار ایستاده و به سمت اهداف عالیه خود در حرکت است. مصطفوی اظهار داشت: این همایش در حالی برگزار می‌شود که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که به اذعان اکثر کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی جهان نقطه عطفی نه تنها در تحولات منطقه محسوب می‌شود، بلکه بر بسیاری از تحولات حوزه بین‌الملل نیز تأثیر مستقیم و غیرمستقیم نهاده است. وی افزود: در این ۴۰ سال به‌رغم همه مشکلات و فشار‌هایی که بر جامعه ایران وارد شده است، اما مردم ایران با استقامت در پیگیری آرمان‌های اسلامی و انقلابی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته‌اند، به طوری که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تأثیرگذار برای حل بحران‌های منطقه‌ای مورد مشورت مجامع بین‌المللی قرار می‌گیرد. دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان کرد: این انقلاب بر خلاف آرزو‌های دشمنانش چهار دهه استوار ایستاده و به سمت اهداف عالیه خود همچنان در حال حرکت است. مصطفوی تأکید کرد: این همایش در حالی برگزار می‌شود که منطقه و فلسطین تحولات جدیدی را تجربه می‌کند. معادلات منطقه‌ای کاملاً تغییر کرده است و محور مقاومت توانسته است موازنه جدیدی را با دشمن صهیونیستی ایجاد کند. اکنون مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری از حوزه ملی خود خارج شده و در جغرافیای منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تأثیرگذار مطرح است. وی تصریح کرد: این مقاومت زنجیره‌ای است که فلسطین و مشخصاً نوار غزه فعال‌ترین حلقه‌های آن محسوب می‌شود، بار‌ها ارتش رژیم اشغالگر قدس را در صحنه نبرد ناکام گذاشته است و به نماد و سمبل عینی مقاومت برابر دشمن تبدیل کرده است تا جایی که به قول رهبری معظم انقلاب اسلامی، اسرائیل را ناچار کرد تا کمتر از ۴۸ ساعت تن به آتش‌بس دهد. آتش‌بسی که آتش به جان این رژیم انداخته و نزاع‌های سیاسی این روز‌های اسرائیل را موجب شده است.
دبیر کل جمعیت دفاع از فلسطین افزود: آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان‌های آن را فراهم کرده و در عین حال پیشرفت‌های عظیمی را در حوزه‌های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و به ویژه جوانان و پشتیبانی آنان از رهبری و نظام و همچنین تحقق شعار «ما می‌توانیم» بوده است که یادگار امام است. بی‌شک با تمسک به همین راهکار‌ها می‌توان آینده‌ای شکوفاتر برای ملت بزرگ ایران ترسیم کرد و پیشرفت نسل‌های آینده را به ارمغان آورد.

صالحی: ایران کلید طلایی منطقه است
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز طی سخنانی در این همایش تصریح کرد: ایران تنها کشور مستقل جهان در بین کشور‌های در حال توسعه و کلید طلایی منطقه است و ما امروز خودمان تصمیم می‌گیریم و اجرا می‌کنیم. وی افزود: انقلاب اسلامی توانسته است اقتدار آفرین باشد و ایران امروز کلید طلایی منطقه است. ضمن اینکه توانسته مقاومت در بستر صحیح قرار دهد.
صالحی ادامه داد: انقلاب اسلامی توانسته است مبارزان فلسطینی را در یک بستر صحیح قرار داده و اسلام را برای آن‌ها هم احیا کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی با تشریح دلایل شکست اعراب از اسرائیل، تأکید کرد: بستر حرکت کشور‌های عربی سوسیالیست بود و شعار حرکت‌شان ناسیونالیستی بود، اما در جنگ ۲۰۰۶ بین اسرائیل و مقاومت بستر حرکت و شعار مقاومت دین و خدا و مقاومت در برابر ظالم بود. وی با طرح این سؤال که آیا می‌شود حزب‌الله را با دلار درست کرد، یادآور شد: در یمن عبدالملک حوثی بدون اینکه چیزی از لحاظ مادی در اختیار داشته باشد توانست در مقابل ابرقدرت‌ها بایستد.

احیای آرمان فلسطین با «راهپیمایی بازگشت»
«تاریخ هرگز کسانی را که به واسطه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر پشت کودکان فلسطینی خنجر زده‌اند، فراموش نکرده است.»
این مطلب را «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در نهمین همایش غزه، نماد مقاومت عنوان و از راهپیمایی‌های بازگشت و تأثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان را مهم‌ترین رخداد سال گذشته عنوان کرد. وی افزود: این راهپیمایی‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیا کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.
نماینده جنبش حماس خاطرنشان کرد: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی برای مقاومت در برابر به اصطلاح معامله قرن سروسامان بخشد. این راهپیمایی‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت امریکا صورت گرفت و پیامی با هدف مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ای ارائه کرد. خالد قدومی با بیان اینکه ایده راهپیمایی بازگشت در سال ۲۰۰۶ همزمان با سالگرد یادمان نکبت شکل گرفت، اظهار داشت: این راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیداً تحت فشار قرار داد و چهره زشت آن‌ها را در کشتار کودکان و غیرنظامیان برملا کرد. وی یادآور شد: برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف مهار این راهپیمایی‌ها قول‌هایی دادند، اما به هیچ‌کدام از وعده‌ها و توافقات انجام شده عمل نکردند. قدومی با اشاره به ادامه راهپیمایی بازگشت، افزود: دیدیم که چگونه رژیم صهیونیستی در کمال خونسردی افراد غیرنظامی را به قتل می‌رساند که البته این اقدام چهره و موقعیت آن‌ها را در سطح بین‌المللی مخدوش ساخته است. نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: به جرئت می‌توان گفت که این تلاش‌ها با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد، مقاومتی که از یکسو دشمن را به درد می‌آورد و از سوی دیگر پیروزی را رقم می‌زند.

قدردانی از شطرنج باز ۱۷ ساله کشور
در پایان نهمین همایش غزه نماد مقاومت «آرین غلامی» شطرنج باز ۱۷ ساله کشورمان مورد تقدیر قرار گرفت. وی اخیراً از رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی در مسابقات بین‌المللی سوئد انصراف داد و به جای کسب مدال طلا، نایب قهرمان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار