کد خبر: 943091
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
ستاره‌های تیم ملی فوتبال مقابل عمان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات:
‌‌سه ستاره ایران در بازی مقابل عمان معتقدند که تیم ملی بازی به بازی در جام ملت‌ها برای قهرمانی تلاش می‌کند.
سعید احمدیان
همه چیز در ابوظبی برای تیم ملی به خوبی پیش می‌رود، حتی یک پنالتی بدموقع هم مقابل عمان، روند تیم ملی در جام ملت‌ها را متوقف نکرد تا در روزی که علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی کاپیتان عمان دوباره همه را به جام جهانی و پنالتی کریس رونالدو برد، علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه هم گل بزنند و مثلث ستاره‌های ایران در این بازی باشند. پرسش و پاسخ «جوان» با آن‌ها را در میکس‌زون ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی می‌خوانید.

می‌دانستم سمت راست می‌زند
علیرضا بیرانوند که با دفع پنالتی، تیم کشورمان را مقابل عمان در بازی نگه داشت مانند جام جهانی می‌درخشد و با کلین‌شیت در چهار بازی به عنوان یکی از بهترین‌های جام مطرح است. بیرانوند درباره چگونگی گرفتن ضربه پنالتی کاپیتان عمان اینطور توضیح می‌دهد: «آن لحظه به مردم عزیز کشورم فکر می‌کردم و می‌دانستم که الان همه در حال دعا هستند که این توپ گل نشود. پنالتی بدموقعی بود و برای دروازه‌بانانی که در شروع بازی هنوز گرم نیستند و در شرایط مسابقه قرار ندارند، سخت است. آنالیزی از قبل داشتم و با توجه به پنالتی‌هایی که از این تیم دیده بودم، می‌دانستم این بازیکن کدام سمت می‌زند و این باعث شد تا با یک تمرکز خوب به تیمم کمک کنم. سردار هم از پشت سر پنالتی‌زن عمان به من اشاره می‌کرد که کدام سمت بپرم و با توجه به آنالیز خودم و تأکید سردار که به سمت راست شیرجه بزنم، من هم گفتم حتماً حکمتی است و به آن سمت شیرجه زدم و پنالتی را دفع کردم.» دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس وعده می‌دهد که تیم ملی بازی به بازی برای شکستن طلسم قهرمانی در آسیا پیش می‌رود: «از امروز باید برای چین شروع کنیم و بازی به بازی به شکستن طلسم ۴۳ ساله قهرمانی در آسیا نزدیک‌تر شویم و دل مردم را شاد کنیم. راه خیلی سختی در پیش داریم. دیدید که عمان هم تیم سرسختی بود و تیم‌ها مرحله به مرحله سخت‌تر می‌شوند.»

لذت‌بخش بود
علیرضا جهانبخش هم پس از پشت سر گذاشتن یک مصدومیت طولانی و بازی متوسط در جام جهانی با گلی که مقابل عمان به ثمر رساند، نشان داد که دوباره در راه تبدیل شدن به همان ستاره سابق تیم ملی است. جهانبخش درباره بازی با عمان می‌گوید: «می‌دانستیم که بازی با عمان آسان نیست. آن‌ها خوب شروع کردند و اگر پنالتی‌شان در دقایق اول گل می‌شد، شرایط بازی متفاوت می‌شد. خدا را شکر که بیرانوند با سیوی که انجام داد تیم را در بازی نگه داشت. بعد از گل اول اعتماد به نفس‌مان بیشتر شد، می‌توانستیم بیشتر هم گل بزنیم، اما همین دو گل هم ما را به مرحله بعد برد.» هافبک هجومی تیم ملی گلزنی پس از یک دوره مصدومیت را لذت‌بخش عنوان می‌کند: «پس از مصدومیت، دو ماه و نیم سخت را پشت سر گذاشتم، مصدومیت خیلی اذیتم کرد. کادر پزشکی باشگاه و تیم ملی کمک زیادی به من کردند تا به شرایط بازی برگردم. بعد از یک مدت طولانی گل زدن خیلی لذت‌بخش است، مخصوصاً که برای تیم ملی و در چنین مرحله‌ای باشد.» جهانبخش بازی با چین را سخت‌تر می‌داند و تأکید می‌کند که برای رسیدن به یک‌چهارم نهایی وقتی برای خوشحالی ندارند: «چین در دوره‌های گذشته در این مراحل ما را خیلی اذیت کرده و حتی ما را حذف کرده است. معتقدم وقتی برای خوشحالی نداریم و باید برای بازی بعد آماده شویم.»

هر مرحله سخت‌تر می‌شود
اشکان دژاگه دومین گلش را در این تورنمنت مقابل عمان به ثمر رساند تا برخلاف جام جهانی، این روز‌ها در جام ملت‌ها همه چیز به کام کاپیتان ایران باشد. دژاگه معتقد است عمان حریف سرسختی بود: «عمان کار را برای ما سخت کرده بود. خدا را شکر علیرضا بیرانوند پنالتی را گرفت و این خیلی برای تیم مهم بود. اگر توپ گل می‌شد، کار را برای ما سخت می‌کرد. در ادامه همان نیمه اول توانستیم دو گل بزنیم و نشان دادیم که همان تیم مقتدر هستیم.»
دژاگه بازی با چین در یک‌چهارم نهایی را مسابقه سخت‌تری نسبت به حریفان ایران در مراحل قبل می‌داند: «هر بازی که جلو می‌رویم، کارمان سخت‌تر و بدن بازیکنان خسته‌تر می‌شود. ملی‌پوشان در تمام بازی‌ها می‌جنگند، الان هم سه روز تا بازی با چین زمان داریم که کار کنیم تا با انگیزه و انرژی که در تیم وجود دارد، روند بردهایمان در جام ملت‌ها ادامه پیدا کند.»
کاپیتان تیم ملی در پاسخ به سؤال «جوان» درباره اینکه جام ملت‌ها برای او رویایی پیش می‌رود هم اینطور پاسخ می‌دهد: «تیم همیشه در روز‌های سختی که داشتم، مانند روز‌هایی که مصدوم بودم پشت من بود و من را حمایت می‌کرد. آقای کی‌روش و بچه‌ها خیلی به من کمک کردند و الان بهترین موقع است که بتوانم به تیم چیزی را برگردانم و خوبی‌ها را جبران کنم. به همین خاطر سعی می‌کنم این را در زمین بازی انجام دهم و خدا را شکر تا الان در جام ملت‌ها خوب جلو رفتم. ان‌شاء‌الله بتوانم به همین روند ادامه دهم و سهمی در موفقیت‌هایی که تیم ملی در جام ملت‌ها به دست می‌آورد، داشته باشم.» او تأکید می‌کند تیم ملی بازی به بازی برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کند: «نزدیک‌تر شدیم، اما هنوز خیلی راه مانده است. در جام جهانی هم نشان دادیم که تیم خوبی هستیم و هر تیمی مقابلمان قرار گیرد، می‌توانیم مقابل آن‌ها بجنگیم و فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. در جام ملت‌ها هم تا الان خوب پیش رفتیم و از اول هم تأکید کردیم که بازی به بازی جلو می‌رویم. بازی بعد با چین است و سعی می‌کنیم مقابل این تیم هم مانند بازی‌های قبلی بتوانیم از این مرحله هم عبور کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار