کد خبر: 943133
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
جیرفت - معاون اول رئیس جمهور گفت: نفت را به میزانی که نیاز داریم به فروش می‌رسانیم و کشورهای متعددی امروز علاقمند به استفاده از نفت ایران هستند.
جوان‌آنلاین: اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در آیین بهره برداری رسمی از پروژه گازرسانی به جیرفت، فهرج و نرماشیر در مسجد حضرت رقیه (س) شهر جیرفت گفت: امروز بار دیگر توفیق شد در خدمت مردم بزرگوار شهرستان جیرفت باشم.

وی با اشاره به اینکه بنده به طور طبیعی خودم را مدیون مردم جیرفت می دانم و آنها حق زیادی به گردن من دارند، افزود: اوایل انقلاب بنده در جیرفت مسئول جهاد سازندگی بودم و شهرستان های تازه تاسیس امروزی مانند قلعه گنج، رودبار، فاریاب و ... زیر مجموعه جیرفت بودند.

جهانگیری عنوان کرد: مردم جیرفت بزرگوار و قدرشناس هستند و در دو دوره با رای مردم به عنوان نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: در ۴۰ سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای بزرگی انجام داده است.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: ۴۰ سال قبل بنده در این منطقه که هنوز هم جزو مناطق کم برخوردار و محروم به شمار می آید حضور داشتم و می توانم تصور کنم چه تحولی در این منطقه و کشور در زمینه جاده، کشاورزی، صنعت و ... به برکت خون شهدا رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه این خدمات به گونه ای است که در سطح جهانی قابل طرح است، افزود: یکی از پروژه هایی که امروز در جیرفت مورد بهره برداری قرار گرفت گازرسانی است؛ نعمتی که در سال های قبل از انقلاب در زیر پای مردم وجود داشت اما از آن بهره مند نبودند.

وی ادامه داد: به گفته وزیر نفت بزرگترین مخازن گازی جهان در شروع دولت یازدهم روزانه ۲۸۵ میلیون مترمکعب گاز برداشت می کردیم اما امروز بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب برداشت می کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: برای هر فازی که به تولید و بهره برداری رسیده چندین میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که گاز از زیرزمین استخراج و به سراسر کشور توزیع شده و مردم از این نعمت بهره مند شده اند.

هیچ کشوری در دنیا گستردگی شبکه گازی ایران را ندارد

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: امروز در دنیا هیچ کشوری گستردگی شبکه گازی ایران را ندارد و مردم در تمام نقاط کشور از نعمت گاز برخوردار هستند. همه مناطق کشور جنوب کرمان و همه شهرهای استان سیستان و بلوچستان باید مانند مردم تهران از این نعمت استفاده کنند.

جهانگیری عنوان کرد: ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب در هر کدام از بخش های کشور مانند راه سازی، ریل، صنعت بخش های تکنولوژی های مدرن مانند فناوری هسته ای و ... به نقطه قابل اتکایی رسیده است که می تواند باعث خیز بلند توسعه ای در کشور شود.

وی ادامه داد: این در حالیست که دشمنی آمریکا و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی ایران لحظه ای کنار گذاشته نشده است و امروز هم آمریکایی ها اصرار می کنند که باید با جمهوری اسلامی ایران مبارزه و به مردم ایران فشار وارد کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: به فضل الهی موفق شدیم علیرغم همه توطئه های آمریکایی ها برای جلوگیری از فروش نفت ایران موفق عمل کنیم.  آمریکایی ها تلاش می کند که از انتقال پول ایران جلوگیری کنند و برای جلوگیری از واردات کالا به ویژه کالاهای موثر در زندگی مردم مانند دارو برنامه ریزی کرده اند تا مردم را در مضیقه کالاهای اساسی قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروز به فضل الهی نفت را به میزانی که نیاز داریم به فروش می رسانیم کشورهای متعددی امروز علاقمند به استفاده از نفت ایران بوده و خریدار نفت ایران هستند.

جهانگیری افزود: همچنین به میزان مورد نیاز با روش هایی که خودمان بلد هستیم پولمان را جابجا می کنیم؛ کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز کشور به میزان کافی به قیمت های مناسب تهیه کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم.

آمریکایی ها در دنیا رو سیاه هستند

معاون اول رئیس جمهور گفت: آمریکایی ها قطعا در تحریمی که علیه ملت ایران کردند هم از نظر سیاسی در دنیا رو سیاه هستند که  به یک توافق بین المللی پشت پا زدند و از آن خارج شدند و هم در زمینه اجرایی پیش ملت ها روسیاه شدند چرا که ایران همچنان سر بلند است.

وی عنوان کرد: آنها می گفتند کاری می کنیم که ایرانی ها موفق به برپایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نشوند و امسال ان شالله  در ۲۲ بهمن مردم ایران نشان خواهند داد که باشکوه تر از سال های گذشته جشن انقلاب را برگزار می کنند.

جهانگیری گفت: ما با استقامت، انسجام، وحدت، امید به آینده و با اتکا به توانمندی نظام حتما مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: ممکن است یک شوک به کشور وارد شده باشد و می دانیم در برخی از کالاها مردم با گرانی جدی روبرو هستند و مشکلات به مردم فشار می آورد.  برای کاهش فشارهای اقتصادی در سال جاری تصمیم گرفته شد به افرادی که کمتر از سه میلیون تومان درآمد دارند ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان سبد کالا داده شود که مرحله اول توزیع بسته های حمایتی در حال توزیع است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای مرحله دوم هم امیدواریم توان مالی داشته باشیم و بسته ها را توزیع کنیم، گفت: بیش از نیمی از جمعیت کشور از این بسته ها باید استفاده کنند.

وی اشاره به اینکه باز هم دنبال فرصت هایی هستیم که بتوانیم کمک کنیم دغدغه های معیشتی مردم را کم کنیم، گفت: سعی کردیم محصولات کشاورزی که جزو تولیدات اقشار ضعیف جامعه است با قیمت های بالاتر خریداری کردیم تا توان مالی مردم بالا برود.

یارانه های متعددی پرداخت می شود که مردم با سختی روبرو نشوند

جهانگیری عنوان کرد: سال گذشته هر کیلو گندم را هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کردیم و امسال گندم را هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می کنیم و اگر توان ما بیشتر شد سال آینده با قیمت بالاتری خریداری خواهیم کرد. یارانه های متعددی پرداخت می شود که مردم با سختی روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جیرفت و جنوب استان کرمان از نقاط استراتژیک و مهم و با ظرفیت های بالای کشاورزی هستند، افزود: دغدغه های شما در خصوص وام های کشاورزی را شنیدم. بانک ها باید مصوبه امهال وام‌های کشاورزان را اجرا کنند و نباید در اجرای آن تردیدی به وجود آید.

جهانگیری تصریح کرد: برای آب آشامیدنی شهر جیرفت که از نظر کیفیت وضعیت مناسبی ندارد باید حتما در بودجه سال آینده منابعی در نظر گرفته شود و آب با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای زیرساخت های منطقه جنوب کرمان باید یک ردیف بودجه بگذاریم، افزود: وزیر راه و شهرسازی چند هفته قبل کلنگ احداث راه آهن این منطقه را به زمین زد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در آغاز کار اجرایی این پروژه افزود: نه تنها باید خطوط ریلی جیرفت به شبکه ریلی سراسری وصل شود بلکه باید آن را از طریق کهنوج به جاسک و خیلج فارس متصل کنیم. این مسیر می تواند یکی از طلایی ترین مسیرهای حمل و نقل کشور شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار