کد خبر: 943175
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا قصد دارد همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشستی در ورشو برگزار کند و عربستان هزینه این نشست را تقبل کرده است. با توجه به اینکه لهستان یکی از کشورهای فقیر عضو اتحادیه اروپاست، لذا عربستان وعده کمک مالی بالایی را به آنها داده است.
جوان آنلاین: حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به دیدار اخیر معاون وزیر خارجه لهستان با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا چندین پروسه را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی علیه ایران به کار گرفت که همه آنها با شکست مواجه شد.
 
وی با بیان اینکه حتی تحریم‌هایی که آمریکا معتقد بود در تاریخ بی‌سابقه هستند، علیه ایران با شکست مواجه شد، افزود: ملت ایران با قدرت تحلیل بالایی که دارند، توانستند در برابر این تحریم‌ها ایستادگی کنند.
 
هانی‌زاده یادآورشد: در ادامه این روند، خروج آمریکا از سوریه نیز برایشان یک شکست بزرگ نظامی تلقی می‌شود. از سوی دیگر تلاش آمریکا برای تشکیل ناتوی عبری- عربی علیه ایران، با ناکامی مواجه شد؛ در نهایت آنها برای ایجاد یک ائتلاف جهانی علیه ایران با کمک عربستان دست به کار شده‌اند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: آمریکا قصد دارد همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشستی در ورشو پایتخت لهستان برگزار کند و عربستان هزینه این نشست را تقبل کرده است. با توجه به اینکه لهستان یکی از کشور‌های فقیر عضو اتحادیه اروپاست، لذا عربستان وعده کمک مالی بالایی را به آنها داده است.

وی تصریح کرد: اخیرا و با اعلام خبر برگزاری این نشست در لهستان، فضای روابط ایران و لهستان، تحت تاثیر قرار گرفته است. سفر معاون وزیر امور خارجه لهستان به تهران صرفا جهت اطمینان بخشی به ایران است که اگر این کنفرانس برگزار هم شود، خروجی قابل قبولی نخواهد داشت.

هانی زاده عنوان کرد: اکثرسران کشور‌های جهان تمایلی برای شرکت در اجلاس لهستان از خود نشان نداده‌اند؛ مخصوصا اتحادیه اروپا که با آمریکا دچار اختلافات شدیدی شده است. نشست ورشو اگر تشکیل هم شود، با شکست و ناکامی مواجه خواهد شد. آمریکا نخواهد توانست ائتلاف جهانی علیه ایران به راه بیندازد.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: سفر معاون وزیر خارجه لهستان به ایران صرفا، نوعی عذرخواهی لهستان از ایران تلقی می‌شود.

به گزارش میزان، «پرزمیسلاو لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان، روز (دوشنبه) در صدر یک هیئت دیپلماتیک وارد تهران شد و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.
 
سفر این مقام لهستانی به تهران در شرایطی است که ظرف روز‌های اخیر، مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی کشورمان اعتراض شدیدی را نسبت به اقدام لهستان در پذیرش میزبانی از یک کنفرانس ضدایرانی در روز‌های ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) در ورشو پایتخت لهستان مطرح کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار