کد خبر: 943715
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
مدير کل میراث فرهنگی گلستان:
کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از اخنصاص 70 میلیارد ریال اعتبار برای دیوار بزرگ وتاریخی دفاعی گرگان در سفر رییس جمهور به گلستان خبر داد

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای دیوار بزرگ و تاریخی گرگان تصویب شد.

ابراهیم کریمی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان با اشاره به دستاوردهای این سفر در حوزه گردشگری استان گلستان اظهارداشت: یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان در حوزه میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری تخصیص 70 میلیارد ریال به پروژه دیوار بزرگ گرگان به عنوان سومین دیوارطولانی جهان بوده است.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب شده در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه این اداره کل گفت: یکی از مصوبات در این حوزه اختصاص 70 میلیارد ریال ردیف بودجه ای به دیوار بزرگ گرگان بود.

مدیر کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به این که کاوش های باستان شناسی در دیوار گرگان با تاسیس دفتر پایگاه دیوار در گرگان از سال 1379 آغاز شده است, خاطر نشان کرد: در مدت این 20 سال , تنها حدود 30 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

کریمی افزود: این در حالی است که با پیگیری های انجام شده و در سفر اخیر دولت تدبیر و امید به استان گلستان 70 میلیارد ریال برای این اثر تاریخی اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به این که تهیه پرونده ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان از اولویت های اساسی این طرح می باشد گفت : انجام مطالعات و اجرای فاز یک طرح دیوار دفاعی گرگان شامل آزادسازی و تملک عرصه و حریم , مطالعه و بازسازی بخشی از دیوار گرگان، حفاظت و آماده سازی و مرمت پایگاه های حفاظتی و پژوهشی از جمله اقدامات آتی این اداره کل در این پروژه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر