کد خبر: 957996
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
واکنش دیرهنگام به سیمرغ‌های از دوبی آمده
سازمان میراث فرهنگی در واکنشی دیرهنگام به ورود سیمرغ‌های بلورین جشنواره فیلم فجر، به بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران، جایزه صنایع دستی می‌دهد.
محمدصادق عابدینی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بعد از جنجال ورود سیمرغ‌های بلورین جشنواره فیلم فجر از دوبی، با هزینه بالا و توجیه این موضوع که امکان ساخت چنین اثری در داخل ایران فراهم نیست، سازمان میراث فرهنگی قرار است در اعتراض به نادیده گرفته شدن توانایی هنرمندان صنایع دستی کشورمان در ساخت آثار حجمی و تندیس‌ها، به فیلم «متری شیش و نیم» فیلم منتخب تماشاگران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، جایزه صنایع دستی اهدا کند. پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این باره گفت: «وقتی که تندیس‌هایی غیر از صنایع‌دستی اهدا شد، موجی از اعتراضات را به دنبال داشت برای همین تصمیم گرفتیم به فیلم منتخب تماشاگران، تندیس صنایع‌دستی اهدا کنیم و این روند را به سایر بخش‌ها نیز ادامه دهیم. فیلم «متری شش و نیم» به‌عنوان فیلم منتخب از نظر تماشاگران شناخته شده است و در هفته صنایع‌دستی، تندیس صنایع‌دستی به عوامل این فیلم اهدا خواهد شد، ضمن اینکه در جشنواره جام‌جم تمام تندیس‌ها از صنایع‌دستی بود و امید داریم در تمام جشنواره‌ها تندیس‌های صنایع‌دستی اهدا شود.»
محمودیان همچنین درباره حواشی پیش آمده در مورد انتخاب سفیر صنایع دستی، با تأکید بر اینکه ساره بیات دیگر سفیر نیست، گفت: «در زمان انتخاب وی من مسئول این حوزه و در جریان آن نبودم. وی سفیر صنایع دستی نیست، اما آنچه گفته شد این بود که رشته تحصیلی خانم بیات، فرش است و با صنایع دستی و هنر‌های سنتی آشنایی دارد و همچنین به دلیل جایگاه وی به عنوان هنرمند سینما در بین اهالی سینما و هنر، به عنوان سفیر صنایع دستی انتخاب شده بود.» وی اضافه کرد: «اگر از سال گذشته برای انتخاب سفیر صنایع دستی دست نگه داشتیم برای این بود که صنایع دستی هنری ملی است و باید نظر هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و انتظارات آن‌ها را برای انتخاب سفیر کسب و بتوانیم موجی از حمایت از صنایع دستی را از سوی هنرمندان و نام آوران حوزه‌های هنری و ورزشی کسب کنیم.» ساره بیات بازیگر سینما در حالی به عنوان سفیر صنایع دستی انتخاب شده بود که در تبلیغ یک شرکت تولیدکننده البسه زنانه، پالتوی پوست روباه به تن کرد. این اتفاق اعتراض‌های زیادی را به همراه داشت. طرفداران حفظ محیط زیست پوشیدن تبلیغ پالتوی پوست روباه را نشانه‌ای از تبلیغ ضد ارزش حفظ محیط زیست عنوان کردند. روزگذشته، ۲۰ خردادماه، روز جهانی صنایع دستی بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار