کد خبر: 958686
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
به اسم سیستان، اما شبکه فعالیت در کل کشور! طبق آنچه در دادگاه دیروز ۱۴ متهم ارزی مطرح شد، تنها یک متهم اهل سیستان‌و‌بلوچستان بوده است و با شناسایی همان یک نفر، سایر متهمان در استان‌های مختلف شناسایی و دستگیر می‌شوند.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: دریافت ارز به نرخ دولتی و فروش آن به نرخ آزاد، جعل اسناد، رشوه و خروج ارز از کشور و تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری از شبکه بانکی کشور از عناوین اتهامی این ۱۴ متهم است. بار دیگر در دادگاه تأکید شد، طبق قانون شخص دادستان استان باید در جلسات حضور یابد و فقط در تهران است که نماینده دادستان حاضر می‌شود. تک‌تک اتهامات درخصوص متهمان قرائت شد و طبق تأکید قاضی پرونده، دادستان به صورت مفصل به شرح اتهامات پرداخت.
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم ارزی به صورت علنی و به ریاست قاضی موحد در شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.

تشریح نحوه اقدامات متهمان
دادستان زاهدان با کسب اجازه از محضر دادگاه در جایگاه حاضر شد و گفت: از ۱۴متهم ارزی که در این شعبه از دادگاه محاکمه شدند، تنها یک متهم اهل سیستان و بلوچستان بوده است و ۱۳ متهم دیگر با همکاری رئیس بانکی در استان سیستان و بلوچستان با ارائه اسناد، مدارک جعلی و تقلبی وجوهی را دریافت کرده بودند که دستگاه قضایی این استان به موضوع ورود کرد و برای این متهمان که از سایر شهرستان‌ها و در بانک‌های مختلف در سطح کشور عملیات متقلبانه را انجام و میلیون‌ها یورو از آن بانک‌ها دریافت کرده بودند، حکم جلب صادر شد. وی در تشریح نحوه فعالیت متهمان بیان داشت: متهمان فرجی و وزیری جهت پوشش سوابق خود اقدام به خرید شرکت‌هایی می‌کنند و متهم بهزادیان را به عنوان مشاور بازرگانی در مجموعه استخدام می‌کنند. متهم رنود که به عنوان پشتیبان به این شبکه اضافه شده بود، نقش اجرایی در شرکت بهران‌راد نداشته است. فرجی و وزیری با هماهنگی رنود از طریق بهزادیان اقدام به ثبت خرید کاغذ می‌کنند تا با ارائه مدارک ترخیص این کالا به سازمان بازرسی مسیر فروش حواله‌های ارزی خود را دنبال کنند. در این راستا بهزادیان با همکاری برخوردار و رنود اقدام به جعل شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی می‌کنند. متهمان وزیری و فرجی با همراهی بهزادیان پس از مسدودشدن ۱۰حواله بانکی در آلمان اقدام به تغییر کالای سفارشی خود به کاغذ سولفات می‌کنند و با توجه به مشکلات کشور در شرایط تحریم و همچنین اقدامات متهم وی برای اخذ ۱۲میلیون دلار، ۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال منتفع شده است.

ادعای متهم ردیف اول
این در حالی است که حمیدرضا رنود به عنوان متهم ردیف اول در دفاع، خود را سرمایه‌گذار نمونه خواند و گفت: واحد تولیدی من را هم سال ۹۵ آقای رئیس‌جمهور روحانی به همراه نعمت‌زاده وزیر صمت افتتاح کردند. به همین منظور مقام اول یک کشور مجموعه‌ای را افتتاح می‌کند که قطعاً به پشتوانه آن نگریسته است. استانداران مختلفی در آنجا بودند که شما می‌توانید از آن‌ها سؤال کنید. در جلسات مختلف هرگاه صحبت از سرمایه‌گذار نمونه بود، بنده را انتخاب می‌کردند. قاضی موحد در واکنش به این سخنان متهم گفت: تمامی موارد و اینکه اطلاعات چطور به مقامات داده می‌شود، قابل بررسی است. متهم رنود در ادامه دفاعیات خود با بیان اینکه هیچ‌گونه ارتباطی با دولت نداشتم، ادامه داد: یاد گرفتم روی پای خودم بایستم. در منطقه یهودی‌نشین پل‌چوبی بزرگ شده‌ام و الان هم چوب کارم را می‌خورم.
دفاعیات و تناقض‌گویی‌های متهم درحالی بود که وی در بخش‌هایی سؤالات قاضی را با اظهار بی‌اطلاعی پاسخ داد و همین باعث شد تا قاضی به متهم بگوید بنای صداقت ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار