کد خبر: 959260
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
استراماچونی بعد از عقد قرارداد ۲ ساله:
سرمربی تازه وارد استقلال امیدوار است در اولین تجربه مربیگری‌اش در ایران روز‌های خوب و موفقی را سپری کند. سرانجام پس از تأخیر طولانی آندرا استراماچونی به تهران آمد تا قرارداد دو ساله‌اش را با باشگاه استقلال منعقد کند. مراسم معارفه مرد ایتالیایی روز پنج‌شنبه با استقبال رسانه‌ها برگزار شد. قرار است تمرینات پیش فصل آبی‌ها فردا با حضور استراماچونی استارت بخورد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: استراماچونی در نخستین اظهاراتش رابطه خوب دو کشور ایران و ایتالیا را یکی از دلایل اصلی پذیرفتن پیشنهاد استقلال عنوان کرد: «مسئولیت مهمی به عنوان سرمربی استقلال دارم. یکی از دلایلی که این پیشنهاد را قبول کردم، رابطه خوب ایران و ایتالیا بوده است. می‌دانم سختی‌هایی در ایران تجربه خواهم کرد. فوتبال ایران و ایتالیا تفاوت‌هایی دارد و طبیعی است که هواداران و باشگاه از من بخواهند که استایل فوتبال ایتالیا را در استقلال پیاده کنم.»

قولی که عملی می‌شود
سرمربی جدید استقلال به هواداران این تیم قول داد که سطح کیفی تیم را بالا ببرد: «می‌دانم که استقلال شش‌سال است که موفقیتی در لیگ نداشته و کار ما هم سخت است. ما می‌دانیم تیم‌های بهتری از ما وجود دارند. ما کار‌های زیادی برای انجام دادن داریم. یکسری از بازیکنان خارجی ما رفتند و یکسری بازیکن جدید به استقلال آمدند. من دوست ندارم که قولی بدهم که نتوانم انجام دهم، اما قول می‌دهم که سطح کیفی تیم را بالا می‌برم تا استقلال روز به روز بهتر شود.»

دستیاران ایرانی
با اینکه از پیروز قربانی و بهزاد غلامپور به عنوان دستیاران ایرانی استراماچونی یاد می‌شود، اما هنوز معلوم نیست تصمیم سرمربی جدید برای انتخاب دستیارانش چیست: «صادقانه بگویم که وقتی خطیر با من تماس گرفت، شناختی از فوتبال ایران نداشتم، اما پس از آن تلاش کردم که درباره فوتبال ایران اطلاعات کسب کنم. از باشگاه خواستم که یک مربی تکنیکال، یک مربی دروازه‌بان و یک آنالیزور به من معرفی کند. درباره رحمان رضایی باید بگویم که مدیر برنامه‌هایش با ما یکی است و تجربه بازی در ایتالیا و ایران را دارد. با رحمان صحبت کردیم و تجربه بازی در دو کشور را منتقل کرد، ولی در حال حاضر به طور رسمی در کادر فنی ما حضور ندارد ولی از او تشکر می‌کنم.» باشگاه استقلال پس از بررسی گزینه‌های مد نظر، قربانی را به عنوان دستیار استراماچونی و غلامپور به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم انتخاب کرده است.

رسیدن به اهداف
استراماچونی به سؤال خبرنگاران در مورد اهدافش در استقلال و شیوه بازی تیمش پاسخ مبهمی داد: «در هر تورنمنت همه می‌خواهند پیروز شوند و ما هم می‌خواهیم قدم به قدم جلو برویم و بهتر شویم تا به اهداف‌مان برسیم. باید به این نکته توجه داشت همان‌طور که حمله مهم است دفاع هم مهم است. در تیم‌های دیگری که بودم تهاجمی بازی می‌کردم ولی ما اول باید از بازیکنان شناخت پیدا کنیم و سپس سبک بازی تیم را انتخاب می‌کنیم.»

انتخاب از بین ۴۰ گزینه!
مدیرعامل باشگاه استقلال از اینکه تکلیف سرمربی تیم مشخص شده ابراز رضایت کرد. امیرحسین فتحی با اشاره به بررسی دقیق رزومه استراماچونی گفت: «برای انتخاب استراماچونی روز‌های زیادی مطالعه و بررسی کردیم. از بین گزینه‌های مختلف که بدون اغراق ۳۰ تا ۴۰‌گزینه بود به استراماچونی که یک مربی جوان با رزومه خوب است، رسیدیم. او در بهترین و معتبرترین تیم‌های اروپایی حضور داشته و با روحیه جوانی و توانایی جوان‌سازی به استقلال آمد. فوتبال ایران همانند فرهنگ ما به ایتالیا نزدیک است. امیدوارم روز‌های خوبی را در استقلال داشته باشیم.»

فرصت داریم
فتحی برخلاف منتقدانش معتقد است استقلال برای گرفتن بازیکنان مد نظر فرصت زیادی دارد: «هنوز یک‌ماه باقی‌مانده است و فرصت برای تمدید قرارداد‌ها داریم. همچنین ما پنج‌بازیکن جدید جذب کرده‌ایم که اکنون در ایفمارک در حال گذراندن تست‌های پزشکی هستند و به زودی از آن‌ها رونمایی می‌کنیم. همچنین در حال مذاکره برای تمدید قرارداد بازیکنان‌مان هستیم و به زودی با آن‌ها هم به نتیجه می‌رسیم. قرارداد قرضی پاتوسی هم یکسال و نیمه است که نیم‌فصل آن پرداخت شده و با همت هیئت مدیره قرار است بقیه پول او هم داده شود و این بازیکن برای استقلال بازی کند. حسینی و غفوری با کامران منزوی نیز به عنوان نماینده هیئت مدیره مذاکره کردند و به‌زودی قراردادشان تمدید می‌شود، البته هنوز چیزی رسمی نشده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار