کد خبر: 959361
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
تیم ملی والیبال کشورمان در دومین مسابقه در هفته چهارم لیگ ملت‌ها با نتیجه ۳ بر صفر استرالیا را مقتدرانه شکست داد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: برای این مسابقه کولاکوویچ تیم کشورمان را با دو تغییر نسبت به بازی با پرتغال به میدان فرستاده بود، فرهاد قائمی جایگزین پوریا فیاضی شده بود و محمد‌جواد معنوی‌نژاد هم پس از رفع مصدومیتش در ترکیب جانشین میلاد عبادی‌پور شده بود.
بازی در حالی با قضاوت داور ژاپنی آغاز شد که سالن حسین رضازاده مانند مسابقه اول تیم ملی والیبال، کیپ تا کیپ پر از تماشاگر بود. در امتیاز‌های اول این استرالیا بود که بهتر آغاز کرد و توانست در عین ناباوری تماشاگران حاضر در سالن حسین رضازاده، ۵ بر یک پیش بیفتند. در ادامه، اما موتور شاگردان کولاکوویچ روشن شد و آن‌ها توانستند در امتیاز ۷ با دفاع روی تور علی اصغر مجرد بازی را مساوی کنند و در ادامه هم وقت اول فنی استراحت با نتیجه ۸ بر ۷ برای ایران به دست آمد. اختلاف یک امتیازی تیم کشورمان در ادامه با سرویس‌های خوب بازیکنان ایران بیشتر هم شد، وقت دوم فنی هم با امتیاز سرویس امیر غفور برای ایران به دست آمد.
در ادامه سرویس‌های غفور باز هم برای ایران امتیاز آور شد و شماره ۱۰ ایران توانست چهار امتیاز پیاپی از سرویس برای ایران به دست بیاورد. در امتیاز‌های پایانی کولاکوویچ که به نظر می‌رسید از عملکرد معنوی نژاد راضی نیست، میلاد عبادی‌پور را به جای وی به میدان فرستاد. در نهایت این ست که عملکرد تیم ایران در خط سرویس فوق‌العاده بود، امتیاز پایانی آن نیز با امتیاز سرویس فرهاد قائمی به دست آمد تا تیم کشورمان ست اول را با حساب ۲۵ بر ۱۹ پیروز شود و در ست شماری یک بر صفر پیش بیفتد.
ست دوم را والیبالیست‌های کشورمان بر خلاف شروع ست اول، طوفانی آغاز کردند و با دفاع روی تور خوب توانستند وقت اول فنی را با نتیجه ۸ بر ۳ به سود ایران به پایان برسانند. در این ست معنوی‌نژاد از ابتدای ست به ترکیب ایران برگشت و عبادی‌پور از زمین بازی خارج شد. معنوی‌نژاد در بازگشت دوباره به ترکیب در دفاع و حمله عملکرد خوبی داشت تا کولاکوویچ با تلنگری که در امتیاز‌های پایانی ست دوم با تعویض وی به این بازیکن زده بود، بتواند ملی‌پوش اصفهانی را دوباره به شرایط مناسب برگرداند. در ادامه در ستی که تیم کشورمان هم در دفاع و هم در خط سرویس موفق نشان می‌داد، وقت دوم فنی استراحت هم با اختلاف ۵ امتیازی با نتیجه ۱۶ بر ۱۱ به دست آمد. این برتری ادامه داشت و در امتیاز‌های پایانی بیشتر هم شد تا ست دوم هم با نتیجه مشابه ست اول ۲۵ بر ۱۹ برای ایران ثبت شود و شاگردان کولاکوویچ ۲ بر صفر جلو بیفتند.
ست سوم را هم شاگردان کولاکوویچ که حمایت پرشور تماشاگران اردبیلی را داشتند، بهتر از استرالیا آغاز کردند و عملکرد خوب شان در دریافت، دفاع و حمله سبب شد وقت اول فنی با امتیاز ۸ بر ۲ و وقت دوم فنی با امتیاز ۱۶ بر ۸ برای ایران به دست بیاید و در نهایت این ست هم با پیروزی ۲۵ بر ۱۴ تیم کشورمان به پایان برسد تا والیبالیست‌های ایران با کسب برد ۳ بر صفر مقابل استرالیا، دهمین بردشان را جشن بگیرند و با ۳۰ امتیاز در صدر لیگ ملت‌ها باقی بمانند. امروز در روز پایانی ایران برابر فرانسه قرار می‌گیرد. فرانسوی‌ها تاکنون با ۸ برد و ۳ باخت ۲۵ امتیازی هستند. شاگردان کولاکوویچ در صورت پیروزی مقابل فرانسه صعود زودهنگام‌شان به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را در اردبیل جشن می‌گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار