کد خبر: 959379
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان ملل ضمن برشمردن اقدامات دولت دونالد ترامپ درباره فلسطین تأکید کرد، طرح ادعایی صلح این کشور موسوم به «معامله قرن» آغاز شده، گرچه رسماً از آن رونمایی نشده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ریاض المنصور، نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان ملل در گفت‌وگویی با روزنامه «العربی‌الجدید» درباره طرح ادعایی امریکا برای صلح اسرائیلی- فلسطینی موسوم به «معامله قرن» گفت: «اجرای معامله قرن قبل از رونمایی آغاز شده است؛ شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس، قطع کمک‌های «آنروا» (آژانس امدادرسانی و کمک به آوارگان فلسطینی)، بستن دفتر «ساف» در واشنگتن و مانند این اقدامات، تعرض به ماست؛ موضوعاتی که دفاع از خودمان را می‌طلبد». المنصور ادامه داد: از زمان انجام این اقدامات توسط امریکا، اعلام کردیم که وقت خود را با صحبت درباره معامله قرن با تیم امریکایی هدر نمی‌دهیم؛ نشست‌هایی با طرف امریکایی قبل از دسامبر ۲۰۱۷ داشتیم، اما دریافتیم که این دیدار‌ها فایده‌ای ندارد، آن‌ها واقعیت‌هایی غیرقانونی به وجود می‌آورند و معنایش آن است که خواستار همکاری حقیقی نیستند». نماینده تشکیلات خودگردان تصریح کرد: امریکایی‌ها در نشست‌ها اعلام نکردند که بند‌های تشکیل‌دهنده معامله قرن چیست. همه این‌ها دال بر آن است که دولت ترامپ دیگر متعهد به حل نهایی مسائل اصلی نیست، آن‌ها مسائل اصلی مانند قدس، آنروا، شهرک‌سازی و جولان سوریه که به اسرائیل تقدیم شده، را از روی میز برداشتند؛ بنابراین دیگر نیاز به هوش زیادی نیست که دریابیم معامله قرن دقیقاً چیست». از سوی دیگر، سفارت امریکا در فلسطین اشغالی ضمن هشدار درباره احتمال برگزاری تظاهرات ضد امریکایی در اعتراض به برگزاری نشست ضد فلسطینی منامه، تردد کارکنان این سفارتخانه به مناطق فلسطینی را ممنوع کرده است.
همچنین، گروه‌های مدنی کویت در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با برگزاری نشست اقتصادی منامه، از دولت کویت خواستند این نشست را تحریم کند. به گزارش الجزیره، در این بیانیه ضمن مخالفت با «معامله قرن» آمده است که این طرح آخرین قطعه یک پازل طولانی است که تعدادی از پروژه‌هایی را که جز تشدید شهرک‌سازی، آوارگی، اشغال و امتیازدهی فایده دیگری ندارد، دربرمی‌گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار