کد خبر: 959473
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: حدود ۷۰ درصد از طلاق‌ها به دنبال عدم شناخت زوجین و در ۵ سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: محمد مهدی تندگویان با بیان اینکه پیوند حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) باید به عنوان الگوی ازدواج آسان و حذف تجملات، سرلوحه جوانان قرار بگیرد، افزود: قصد داریم تا همین فرهنگ را بین جوانان ترویج دهیم تا جوانان بدون تجملات و با سبک زندگی ساده تشکیل خانواده دهند.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه تسهیل ازدواج جوانان نیز اظهار کرد: دولت با وجود مشکلات اقتصادی، موانع پیش آمده به دنبال خروج آمریکا از برجام و ایجاد جنگ اقتصادی، به تمام تعهدات خود در حوزه ازدواج عمل کرده است.

به گفته تندگویان سال گذشته تمام متقاضیان دریافت وام ١۵ میلیونی ازدواج موفق به دریافت این وام شدند و دولت معادل ١۵ هزار میلیارد تومان بودجه صرف این حوزه کرد.

ریزش متقاضیان اخذ وام ازدواج
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امسال با وجود افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج شاهد ریزش متقاضیان این وام بودیم، تصریح کرد: به دنبال افزایش مبلغ این وام، مبلغ اقساط ماهیانه آن نیز افزوده شد که به گفته برخی از جوانان، آن‌ها در پرداخت اقساط دچار مشکل شده‌اند.

تندگویان افزود: این مسئله نشان می‌دهد که افزایش مبلغ وام، دیگر به حل مشکل ازدواج در کشور کمک نمی‌کند، چرا که عمده مشکل جوانان اشتغال است. ایجاد اشتغال ایمن، به جوانان فارغ التحصیل و متخصص کمک می‌کند تا هر چه راحت‌تر وارد حوزه ازدواج شوند. در عین حال فراهم کردن مسکن ارزان نیز سالهاست در کشور مطرح شده، اما به سرانجامی نرسیده است.

وی با اشاره به نقش مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در شکل‌گیری یک زندگی سالم نیز توضیح داد: درخواست ما از دولت این است که آموزش‌های پیش از ازدواج را به شکل سراسری در کشور اجباری کند به طوری که جوانان قبل از آنکه دوره کوتاهی را بگذرانند، اجازه ازدواج پیدا نکنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مشاوره‌های قبل ازدواج کمک می‌کند تا جوانان در امر ازدواج از ظرفیت خانواده‌ها نیز استفاده کنند اظهار کرد: الان در امر ازدواج بحث حضور خانواده‌ها کمرنگ شده است و مشاوره‌ها کمک می‌کنند تا خانواده‌ها به شکل مادی و معنوی به جوانان کمک کنند. در حال حاضر با فعالیت بیش از ۴۰۰ مرکز مشاوره پوشش سراسری در کشور ایجاد شده است و باید کم‌کم به سمت ایجاد مراکز در شهرستان‌ها حرکت کنیم.

تندگویان با بیان اینکه یکی از درخواست‌های مراجعه‌کنندگان پوشش بیمه‌ای خدمات مشاوره‌ای است گفت: در تلاش هستیم تا مجمع خیرین ازدواج را در کشور ایجاد کنیم به طوری که با ساماندهی قوانین در این حوزه این افراد بتوانند از تسهیلات دولتی و قانونی برای اقدامات خود استفاده کنند.
وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در موضوع ازدواج نیز تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صدا و سیما و بهره مندی از برنامه‌های پویا با حضور خود جوانان می‌تواند به مطالبات آن‌ها پاسخ دهد. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از طلاق‌ها به دنبال عدم شناخت زوجین است چرا که در ۵ سال اول زندگی اتفاق می‌افتند. همچنین حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال از شروع زندگی مشترک به وقوع می‌پیوندد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار