کد خبر: 959544
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
اهرم فشار وزارت بیخ گوش عرب
چرخش پرسپولیس به سمت سرمربی خارجی بعد از پایان یحیی نشان از فشار وزارت برای ایجاد تغییرات در رأس کادر مدیریتی باشگاه دارد!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نیمکت شاگرد اول لیگ همچنان بلاتکلیف یک نام است. نام جدیدی که مدیران باشگاه در انتخاب آن با بد سرگیجه‌ای مواجه شده‌اند، چراکه بهترین زمانشان برای انتخاب سرمربی جدید را صرف بازی‌های رسانه‌ای برای کمرنگ کردن نقش خود در جدایی برانکو و انداختن تقصیر گردن مرد کروات کردند و حالا در اندک زمان باقی مانده مستأصل برای انتخاب نهایی ماندند، اما باز هم به جای آنکه همه تمرکز خود را روی انتخاب سرمربی جدید بگذارند، ترجیح می‌دهند که با به راه انداختن بازی‌های قدیمی حواس هواداران تیم را پرت کنند. به همین دلیل است که با وجود قطعی شدن جدایی مرد کروات از نیمکت پرسپولیس و حضورش در الاهلی عربستان، همچنان اصرار به شکایت از الاهلی بابت اغفال سرمربی سرخپوشان دارند. حال آنکه مدیران پرسپولیس بهتر از هر کس دیگری داستان این جدایی و دلایل آن را می‌دانند.
حالا با کنار رفتن مهم‌ترین گزینه داخلی یعنی یحیی گل‌محمدی، پای دلال‌های مربیان خارجی به باشگاه باز شده، آن‌هم در حالی که مدیریت باشگاه بی‌توجه به اهمیت انتخاب سرمربی در اسرع وقت درگیر جذب نفرات جدید برای تیم است. مسئله‌ای که بدون تردید به مزاج سرمربی جدید خوش نخواهد آمد، چراکه کادر فنی ترجیح می‌دهد بنا بر تفکرات خود نفرات مورد نیاز را جذب کند، نه با دیدگاه مدیریتی که صدالبته شناختی نیز به مسائل فنی ندارند!
با وجود این فرشاد احمدزاده بعد از یک فصل ناکام در شلاسک وروتسواف لهستان و در شرایطی که در حساس‌ترین مقطع زمانی سرخپوشان را تنها گذاشته بود با عقد قراردادی جدید، بار دیگر پیراهن این تیم را در فصل جدید بر تن خواهد کرد. تمرینات پرسپولیس برای فصل پیش‌رو از چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه شهید کاظمی و زیر نظر کریم باقری آغاز می‌شود و این در حالی است که هنوز مشخص نیست هدایت سرخپوشان در این فصل را کدام یک از مربیانی که نام‌هایشان این روز‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شود به دست خواهد گرفت، موضوعی که مدیران باشگاه هم در آن مستأصل مانده‌اند.
شاید هم به همین دلیل است که آن‌ها هر روز بحث تازه‌ای در خصوص شکایت از الاهلی را مطرح می‌کنند تا با مشغول نشان دادن خود، جوی را که علیه آن‌ها به وجود آمده، اندکی هم که شده آرام کنند. عرب در حالی عکس‌هایی از عقد قرارداد با احمدزاده را منتشر می‌کند که قرار بود آخر هفته گذشته برای مذاکره با یکی از مربیان خارجی راهی ترکیه شود، اما عدم مشخص شدن وضعیت یحیی مانع از این سفر شد. سفری که در صورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات مدیریت باشگاه با یکی از گزینه‌های مدنظر، طی چند روز آینده انجام خواهد شد، هرچند که این تکاپو بیش از آنکه به مشخص شدن هرچه سریع‌تر تکلیف نیمکت پرسپولیس ارتباط داشته باشد به فشاری مربوط است که به واسطه اوضاع نامساعد قهرمان لیگ به وزارت ورزش وارد شده و سلطانی‌فر را به صرافت ایجاد تغییر در رأس کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس انداخته است. همین مسئله مدیرعامل سرخپوشان را بر آن داشته تا هرچه سریع‌تر جایگزین برانکو را مشخص کند.
«کرونوسلاو یورچیچ»، «الکساندر نوری» و «ماسیمو کار را» نام‌هایی هستند که طی روز‌های گذشته به عنوان جایگزین برانکو مطرح شدند، اما بعد از رایزنی‌ها در خصوص نام سرمربی جدید سرخپوشان، سایت توتو مرکاتووب مدعی شد باشگاه پرسپولیس با جیانی دی بیاسی نیز وارد مذاکره شده است. سرمربی ۶۳ ساله‌ای که سابقه نشستن روی نیمکت تیم‌هایی، چون ویچنزا، اسپال، برشیا، تورینو و اودینزه در سری آ. و همچنین لوانته و آلاوس در فوتبال اسپانیا را دارد و آلاوس آخرین تجربه مربیگری او بوده است. دیباسی اگرچه سال ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی آلبانی را برعهده داشته و بعد از جدایی کونته از جمع لاجوردی‌پوشان در سال ۲۰۱۶ یکی از نامزد‌های احتمالی هدایت تیم ملی ایتالیا بوده، اما دو سالی است که هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته و در واقع خانه‌نشین بوده است!
شاید جالب‌ترین مسئله ایتالیایی بودن این مربی است که بعد از انتخاب استراماچونی برای نشستن روی نیمکت استقلال، مطرح شدن نام یک مربی ایتالیایی دیگر می‌تواند نشان‌دهنده پرنفوذ بودن مدیربرنامه‌های مربیان خانه‌نشین ایتالیایی در فوتبال ایران باشد.
البته از مدیریت عرب که برای آرام کردن هواداران اقدام به عقد قرارداد بدون مبلغ با بشار می‌کند (که بشار تأکید می‌کند آن را پاره کرده و امضای این قرارداد جز برای آرام کردن هواداران پرسپولیس نبوده!) چندان هم عجیب نیست که برای فرار از اخراج، تن به امضای قرارداد با سرمربی‌ای را بدهد که دو سالی است هدایت هیچ تیمی را برعهده نداشته است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار