کد خبر: 821072
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان مطرح کرد:
مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۷۱۷ شغل در این دانشگاه به رشته تحصیلی تبدیل شده است،گفت: تربیت تکنسین‌های ورزیده عمده‌ترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان است.

سید حسن قاضی عسگر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز عمده کشورهای پیشرفته از جمله آلمان محور دانشگاه‌های خود را تربیت تکنسین‌های حرفه ای قرار دادند امری که جالی آن امروز در دانشگاه های ما خالی است.

وی با اشاره به انعطاف پذیری نظام آموزش مهارتی در این دانشگاه، خاطر نشان کرد: زمان و مکان برگزاری کلاسها با دانشجو مکاتبه و نظر او پرسیده می‌شود همچنین امکان تغییر رشته در تابستان نیز وجود دارد.

مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان یک رکن اصلی انعطاف پذیری نظام آموزش مهارتی در این دانشگاه را ارایه درس کار بینی در ترم اول دانست و گفت: دانشجو در ترم اول می‌تواند آینده رشته خود را مشاهده کند و این درس شامل 16 ساعت عملی و 16 ساعت نظری است.

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی مبتنی بر پژوهش‌های کاربردی و ایجاد هماهنگی میان نظام آموزش‌های مهارتی با سایر نظام آموزشی از دیگر اهداف این دانشگاه است،افزود: آموزش‌های کشور به لحاظ نوع به دو دسته آکادمیک و آموزش مهارتی تقسیم می‌شود.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه زیر مجموعه آموزش های مهارتی به دو دسته فنی حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: وظیفه این دانشگاه این است که مهارت لازم را به دانش آموختگان ارایه و آنها را کار آفرین وپر توان به جامعه تحویل دهد.

وی به مقایسه ویژگی‌های آموزش‌های علمی و کاربردی و نظام آموزش‌های کلاسیک اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های علمی وکاربردی تقاضا محور و نظام آموزش‌های کلاسیک عرضه محور است، حول موضوعات در آموزش‌های علمی وکاربردی شغلی و در نظام آموزش‌های کلاسیک علمی است، موضوع آموزش‌های علمی وکاربردی برخواسته از نیاز و در نظام آموزش‌های کلاسیک بر اساس نظریه‌ها است.

مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه دانش آموخته آموزش‌های علمی وکاربردی کارگشا،کارآمد و کارآفرین است، گفت: این در حالی است که فارغ التحصیلان نظام آموزش‌های کلاسیک فرهیخته است. همچنین ارزشیابی در آموزش‌های علمی و کاربردی براساس توانایی انجام کار است و در نظام آموزش‌های کلاسیک براساس معلومات (معدل، هوش و استعداد) است.

مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۷۱۷ شغل را به رشته تحصیلی تبدیل کردیم که در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

وی گفت: ۳۶۶ رشته تک پودمان داریم و تعداد کل رشته‌های فعال در سراسر دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان اصفهان ۲۱۷ مورد است.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه ۲۶ درصد جمعیت دانشجویان علمی کاربردی استان در مقطع کاردانی فنی، ۱۷ درصد در مهندسی فناوری، ۳۷ درصد کاردانی حرفه‌ای و ۲۰ درصد کارشناسی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: ۲۶ هزار دانشجو در کل مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: تعداد کل دانش آموختگان این دانشگاه ۷۵ هزار نفر هستند که ۳۲ درصد در صنعت، ۲۱ درصد در حوزه فرهنگ و هنر ،۴۵ درصد مدیریت خدمات اجتماعی و ۲ درصد هم در حوزه کشاورزی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه نحوه پذیرش دانشجویان بسیار انعطاف پذیر است و بدون نیاز به کنکور قادر به ادامه تحصیل هستند، ادامه داد: همچنین تلاش کردیم اساتید مجرب که در حوزه کاری خود بسیار حرفه‌ای هستند علی رغم اینکه مدرک دانشگاهی نداشته باشند، به عنوان استاد استفاده و مهارت آموزی را به دانشجویان تعلیم دهیم.

وی با بیان اینکه امسال بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه است، افزود: رشته‌های این دانشگاه براساس نیاز سنجی از سازمان‌های مختلف تهیه شده است به طور مثال در صورتی که ارشاد اصفهان اعلام کند که در حوزه ای از رسانه خلاء دارند و نیاز به متخصص ما پس از بررسی رشته‌ای به این منظور تهیه و متخصص و تکنسین تربیت می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار