کد خبر: 901440
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
دستور رئيس رسانه ملي درباره جوايز برنامه‌هاي تلويزيوني
با دستور رئيس سازمان صداوسيما از اين پس برنامه‌هاي راديویی و تلويزيوني موظف شدند جوايز و هداياي خود را صرفاً از ميان كالاهاي ايراني انتخاب كنند.
محمدصادق عابديني

عبدالعلي علي عسكري، رئيس رسانه ملي به مديران ارشد حوزه‌هاي مختلف دستور داد از امسال جوايز و هداياي برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني فقط بايد از كالا‌هاي ايراني باشد. روابط عمومي رسانه ملي با انتشار اين خبر ادامه داد: علي عسكري خطاب به همه معاونان و مديران ارشد رسانه ملي تأكيد كرد: سازمان صدا و سيما بايد از همه ظرفيت‌هاي خود براي تقويت توليد ملي و حمايت از توليد كنندگان داخلي استفاده كند و به عنوان حامي كالاي ايراني پرچمدار فرهنگ‌سازي در اين زمينه باشد.
علي عسكري پيش از اين نيز در ديدار با كاركنان سازمان صداوسيما از عزم اين سازمان در حمايت از شعار سال خبر داده بود. دستور رئيس سازمان صداوسيما براي انتخاب جوايز و هداياي برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني از ميان محصولات ايراني، در زماني صادر مي‌شود كه بخش عمده جوايز مسابقات تلويزيوني و همچنين هدايايي را كه براي مهمانان برنامه‌ها انتخاب مي‌شود كالاهاي خارجي تشكيل مي‌دهند.
اين هدايا را غالباً حاميان مالي برنامه‌هاي تلويزيوني انتخاب و در اختيار برنامه‌ها قرار مي‌دهند؛ از اهداي سرويس كامل جهيزيه از سوي يك برند مشهور كره‌اي در مسابقه تلويزيوني آشپزي گرفته تا اهداي جايزه گران‌قيمت خودروی بنز و بي‌ام‌و به مشتريان يك برند ايراني در برنامه دورهمي كه مي‌شود از آن به عنوان گران‌ترين جايزه اهدايي در يك برنامه تلويزيوني نام برد.
تا امروز حتي برند‌هاي ايراني كه اسپانسري برنامه‌هاي تلويزيوني را بر عهده دارند سعي كرده‌اند براي ايجاد جذابيت بيشتر، از محصولات خارجي براي هديه و جايزه استفاده كنند. يك فروشگاه بزرگ زنجيره‌اي كه براي خريدارانش كد قرعه كشي در نظر گرفته است، در برنامه تلويزيوني كه براي اهداي جايزه به خريداران خوش شانس خود در نظر گرفته، اتومبيل چيني هديه مي‌دهد! ارزش ريالي اين جايزه در حد خودروهاي توليد داخل است.
با دستور مستقيم رئيس صداوسيما در اهداي كالاي ايراني انتظار مي‌رود از اين پس رسانه ملي بيش از گذشته محل حضور توليد كنندگان ايراني در مقام حامي مالي برنامه‌هاي راديو و تلويزيوني باشد و شركت‌هاي ايراني نيز كه در زمينه توليد كالا فعاليت ندارند، براي انتخاب هدايا ديگر از محصولات خارجي استفاده نكنند. با اعلام شعار سال حمايت از كالاي ايراني، بسياری از كارشناسان رسانه نقش صداوسيما در اجرايي شدن اين شعار را حياتي عنوان كرده و معتقدند با مشاركت صداوسيما در تبليغ و فرهنگسازي استفاده از كالاي ايراني، امسال سال رونق توليد ملي باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار