کد خبر: 954730
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
بنا بر مصوبه شورای شهر قرار بود کرایه تاکسی‌ها نهایتاً ۲۰ درصد گران شود ولی حالا که برچسب‌های جدید تاکسی‌ها آمده است، کرایه‌ها تا ۴۰ درصد هم گران‌تر شده‌اند! یعنی مجموعه مدیریت شهری برخلاف مصوبه خودش، کرایه‌ها را به صورت غیرقانونی تا دو برابر گران‌تر ابلاغ کرده است. بیچاره مردم!‌ای کاش اگر بنا بود کرایه‌ها ۴۰ درصد گران شود، شورای شهر برخلاف واقع و به کذب اعلام نمی‌کرد که ۲۰ درصد نهایت افزایش قیمت کرایه است که مردم را سرگردان نکند.
صادق حبیبی
سرویس جامعه جوان آنلاین: در همین زمینه دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران نیز اعلام کرد تا چه زمانی باید شاهد افزایش حضور مکرر شهروندان و گلایه آن‌ها به خاطر اقدامات نادرست حوزه حمل‌و‌نقل باشیم.
۸۰ هزار تاکسی گردشی و خطی نقش مهمی در جابه‌جایی مسافران دارند. این در حالی است که هرچند صباحی طرح جدیدی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پیاده‌سازی می‌شود که سرگردانی شهروندان را به دنبال دارد و نرخ افرایش ۲۰ درصدی کرایه‌ها مطابق با تورم زمان تصویب با تأخیر ابلاغ شد، ولی در عمل به‌دلیل نبود نظارت سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران افزایش کرایه‌ها در برخی خطوط صدای اعتراض شهروندان را درآورده است.
در برخی خطوط عده‌ای از تاکسیران‌ها بدون نصب برچسب قیمت‌ها کرایه‌های بالاتری از نرخ‌های مصوب را از شهروندان می‌گیرند و کسی هم پاسخگوی این نابسامانی‌ها نیست و شهروندان پاسخ درستی در قبال اعتراض خود دریافت نمی‌کنند.
پیروز حناچی، شهردار تهران شعار خود را برای اداره پایتخت «تهران شهری برای همه» انتخاب کرد که این شعار با سرگردانی شهروندان همخوانی ندارد و یک شهر و چند نرخ کرایه متفاوت سبب نارضایتی شهروندان شده است.

افزایش کرایه‌ها زیر سایه مصوبه شورا
افزایش نرخ غیرقانونی کرایه‌ها در شبکه حمل‌ونقل عمومی بر تنش و سرگردانی مسافران افزوده است. این افزایش غیرقانونی کرایه‌ها نشان از آن دارد که مسئولان گشت‌ها و رئیس خطوط تاکسیرانی عملاً خود نیز در نادیده‌گرفتن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران شریک و دخیل هستند! بر این اساس در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز خبر از افزایش تا ۴۰ درصدی کرایه‌ها هم نشر پیدا کرده است.

ضعف نظارت بر اجرای مصوبه شورا
ضعف سازمان تاکسیرانی در حوزه اجرا و نظارت بر نرخ‌های جدید خطوط تاکسیرانی باعث سردرگمی مسافران و بی‌قانونی شده است تا جایی که دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران بر ضعف نظارت سازمان تاکسیرانی مهر تأیید زده و اعلام کرده است که در سال جاری سازمان تاکسیرانی لایحه نرخ کرایه‌ها را در قالب بودجه و برخلاف سالیان قبل افزایش نرخ کرایه‌ها را بر اساس نرخ تورم رسمی کشور به شورای شهر ارسال کرده که شورا نیز لایحه را تصویب و جهت اعلام نظر به فرمانداری فرستاده است.
محمدعلی کرونی در توضیح این موضوع به مهر خبر داد که فرمانداری تهران مصوبه نرخ کرایه تاکسی را به صورت افزایش حداکثر ۲۰درصدی ابلاغ کرد و نهایتاً در حال حاضر سازمان تاکسیرانی مدعی است، در قالب رندکردن کرایه‌های تاکسی در سال ۹۸ به صورت میانگین افزایش ۲۰درصد را اعمال کرده که توجیه فوق با اعمال افزایش کرایه در سامانه‌های پرداخت هوشمند قابل دفاع نیست و رندکردن در سیستم پرداخت هوشمند معنی ندارد.

افزایش غیرقانونی کرایه‌ها
دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر با بیان اینکه بیشترین افزایش کرایه تاکسی‌ها ۴۴درصد و کمترین افزایش ۲۲درصد بوده است، گفت: ضعف در اجرا و نظارت بر نرخ خطوط باعث سردرگمی شده و این در حالی است که همانطور از اسم سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برمی‌آید، نظارت بخشی از وظایف این سازمان است. اینکه صرفاً جشنواره بگذاریم و مدعی مدیریت به روز و سامانه‌ای داشته باشیم، اما قادر به نظارت بر نرخ خطوط نباشیم، نتیجه همین می‌شود که نارضایتی روزافزون مردم را به همراه دارد.
کرونی تأکید کرد: تا چه زمانی کمیسیون حمل و نقل شورا روزانه باید شاهد افزایش حضور مکرر شهروندان و گلایه آن‌ها به خاطر اقدامات نادرست حوزه حمل و نقل باشد.

تاکسی‌های فرسوده کرایه‌های غیرقانونی
افزایش غیرقانونی کرایه‌ها در برخی خطوط در حالی اتفاق افتاده است که مدیرعامل تاکسیرانی بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ایراد گرفته؛ در صورتی که تاکسی‌های اینترنتی کرایه‌ها را منصفانه‌تر دریافت می‌کنند. در چنین وضعیتی تاکسی‌های فرسوده در حالی در جابه‌جایی مسافران در برخی خطوط فعال هستند که کرایه‌های بیشتری از مسافران نیز دریافت می‌کنند.
متأسفانه نرخ کرایه سیر صعودی دارد و به‌صورت رسمی هم سازمان تاکسیرانی یا معاونت ترافیک شهرداری پاسخگوی این نابسامانی‌ها نیستند. با این حال قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ۲۷ هزار تاکسی در تهران عمر بالای ۱۰ سال داشته و فرسوده محسوب می‌شوند از هوشمندسازی نظارت بر تاکسی‌ها خبر داده بود. گویا افزایش تورم سبب شده تا برخی رانندگان به‌صورت خود مختار به افزایش نرخ کرایه‌ها با توجه به تورم موجود در جامعه روی آورند و کم‌کاری شورای اسلامی شهر تهران و معاونت ترافیک شهرداری در ساماندهی کرایه‌ها را جبران کنند!
حالا تکلیف شهروندان که با این وسایل نقلیه عمومی جابه‌جا می‌شوند، مشخص نیست و سرگردانی‌ها برای نرخ‌های روزانه همچنان ادامه دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
فروزان شکوهیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
1
سلام . فراموش نکنید که نرخ تورم در استهلاک و قطعات ماشین به بالای 100 درصد رسیده . و دیگه اینکه فراموش نکنید راننده تاکسی در همین شهر و کشور زندگی میکند و باید بتواند بجز خرج استهلاک گران تاکسی خود بلکه بتواند زندکی خود و خانواده خود را اداره کند . راننده تاکسی با خانوادش هم گوشت 120 هزار تومانی . برنج 20 هزار تومانی و .... استفاده میکند . برای 100 تومان بیشتر یا کمتر کرایه لطفا" معرکه نگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
تورم فقط مال راننده تاكسي نيست!! مال همه است حقوق ما ١٣ درصد اضافه شده! شما ٤٠ درصد كشيدي رو كرايه ، دووتامسير مسافر ميزني اندازه حقوق هشت ساعته ما در مياري! خوب يكمي هم پول استهلاك بده ،
فروزان شکوهیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
روزنامه جوان . کمی فراتر از خبرتان و با دید بازتر به مسئله نگاه کنید آیا راننده تاکسی سوبسید دریافت میکند . آیا لاستیک و روغن ماشین و لنت دولتی دریافت میکند . آیا غذائی که خود و زن و بچش استفاده میکنند با دلار 4 هزار و 200 دولت برایش محاسبه میکند . او هم مثل خانواده خود شما دارد با این تورم 100 درصدی زندگی میکند . و با این اقتصاد بر باد رفته پس لطفا" کمی فراتر از فکر جوان و هیجان زده تفکر کنید .
آرش
|
United States
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
1
ب نظر شما اگه ۴۰درصدم اضافه بشه که نشده زیاده
باید ۳۰۰درصد اظافه بشه
لطفا شما با خودرو شخصیتون
ی سر ب تعمیرگاه بزنین
متوجه میشین
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
فقط راننده ها مشكل دارند؟! تورم مال ما نيست؟! بنزين مفت ميزنيد بنزين مال همه ست ماها كه بنزين استفاده نميكنيم يريال ميره رو بنزين كرايه رو سه برابر ميكنيد يكم مطالعه كنيد درامد يه راننده رو نسبت به پول بنزين تو بقيه كشورها مقايسه كنيد !! راننده ها اندازه يك دكتر يا يه مدير درامد دارند حالا دو زار پول استهلاك هم بدند ! روزي دويست سيصد تومن درامد دارند فقط دور دور ميكنند و غر ميزنند
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
1
با سلام ادعای افزایش قیمت ۴۰ تا ۴۴ درصدی کرایه تاکسی کاملا کذب است ...
لطفا در صورت صحت عکس نرخ برچسب کرایه های ۹۷ و ۹۸ را در کنار هم بگذارسد و نمایش دهید قضاوت با مردم نه شما !
در ضمن شما نه سنگ مردم را به سینه میزنید
آیا رانندگان تاکسی که معیشت خود دجار مشکلات فراوانی هستند جزو این مردم نیستند.
و شما که دم از فرسودگی حدود ۳۰ هزار دستگاه تاکسی این شهر سخن میگویید چرا مطلبی در این زمینه نمیگویید که خودروسازان بزرگ این کشور فقط به فکر پر کردن جیب خود با خودروهای بی کیفیت هستند و عملا با تحویل ندادن خودرو به تاکسیرانی و بالابردن نجومی قیمتها . نوسازی را به صفر رساندن .
خواهشمندم در گزارشات و مطالب خود انصاف و عدالت و خدای متعال رو در نظر بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
يعني ما امسال اومديم ايران نميدونيم كرايه پارسال چند بوده!!! گراني و بقيه چيزا فقط مختص راننده ها نيست مال همه است از راننده ها راحت طلب تر و پولدارتر كسي تو اين مملكت نداريم!
علی صفیخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
1
1
سلام ، خسته نباشید واقعا خسته نباشید یه کتاب مطالب گفتن و نوشتن در آخر همه کاسه کوزه را سر راننده تاکسی شیوندی آیا راننده تاکسی جز این شهروندان نیستند حق و حقوق این 80 هزار راننده تاکسی با خانواده چه میشه آیا افزایش تورم و گرانی از پارسال تا امروز بیست درصد یا یا قول نویسنده چهل درصد ،چند درصد کرایه ها ی خط ها بیش از بیست درصد ،آیا شما تحقیقی در خصوص زنندگی رانندگان تاکسی جستجو کردید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
همچين راننده ها اعتراض دارند هميشه خدا ، انگار گراني ها مال اوناست ، بنزين يارانه اي مفت ميزنيد ، يعني با بنزيني كه مال همه است مسافر ميزنيد غر هم ميزنيد، حقوق ما ١٣ درصد اضافه شده مال شما چقدر؟! بنزين گران شده؟!
حسین میرکمالی
|
United Kingdom
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
سلام با افزایش 400تا 500درصدی لوازم یدکی و اجرت تعمیرکار اضافه شدن 20 درصد کرایه خیلی نا عادلانست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار