کد خبر: 957727
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد‌کشاورزی استان تهران با اشاره به خرید حق‌العمل کاری محصول کشاورزان در میدان مرکزی میوه گفت: پول کشاورزان به صورت چکی و حتی در مواردی شش ماهه تسویه می‌شود، درحالی‌که بار‌فروشان آن را نقدی فروخته‌اند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: علی کوهستانی، معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهادکشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: سهم کشاورزان از قیمت فروش انواع میوه در بازار بسیار اندک است. وی فزود: محصولات کشاورزان در میدان‌های میوه (عمده‌فروشی‌ها) به صورت حق‌العملی به فروش می‌رسد درحالی که قیمت‌های فروش معلوم نیست و بارفروشان هر قیمتی را به کشاورزان بگویند آن‌ها مجبور به پذیرش هستند.
معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد‌کشاورزی استان تهران ادامه داد: پول کشاورزان نیز به صورت چکی و حتی در مواردی به صورت شش ماهه تسویه می‌شود، درحالی که بار‌فروشان میادین میوه محصول خود را به صورت نقد به فروش رسانده‌اند. وجود حلقه‌های واسط در برخی از موارد مورد‌نیاز است و نمی‌توان همه آن‌ها را از بین برد، اما باید مدیریت شده باشد. کوهستانی افزود: معتقد به این نیستم که خود کشاورزان اقدام به توزیع کنند، زیرا کشاورز تنها مسئولیت تولید را در اختیار دارد و این امر باعث غافل شدن از تولید می‌شود؛ حرفه تولید و توزیع از یکدیگر جدا هستند. معاون مدیریت توسعه بازرگانی جهاد‌کشاورزی استان تهران ادامه داد: می‌توان تشکل‌های تولیدی بخش کشاورزی را توانمند کرد تا عرضه مستقیم کالا را داشته باشند که این امر به معنی کساد کردن بازار خرده‌فروشی‌ها نیست، بلکه برای تنظیم بازار است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار