کد خبر: 962831
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
ایران خودرو مشمول ماده ۱۴۱ شد
طبق اعلام سازمان حسابرسی زیان انباشته گروه ایران خودرو در تاریخ تنظیم ترازنامه بیش از پنج برابر سرمایه آن است، بنابراین این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت شده‌است و ضروری‌است مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام تشکیل و در مورد انحلال و بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم‌گیری شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «نود اقتصادی»، جدیدترین شاخص‌های مالی از عملکرد گروه ایران خودرو نشان از ناکارآمدی مدیریتی قابل تأملی در دوران قبل تحریم و بعد تحریم‌ها دارد. طبق آمار رسمی منتشر شده توسط سازمان بورس، در زمان مدیریت هاشم یکه‌زارع، میزان زیان خالص گروه ایران خودرو از (۳،۹۷۵،۹۲۸) میلیون ریال در پایان سال ۱۳۹۱ به (۸۰۴. ۸۷۳. ۱۶) میلیون ریال در پایان سال ۱۳۹۶ یعنی قبل از آغاز تحریم‌ها رسیده‌است.
به بیان دیگر گروه ایران خودرو در دوران قبل را تحریم‌ها در بازه مذکور شاهد رشد جدی در زیان خالص بوده‌است.
این در حالی است که این نسبت با آغاز تحریم‌ها رشد چشمگیر ۵۸۳ درصدی را شاهد بوده و به رقم (۱۵۷. ۳۲۹. ۱۱۵) میلیون ریال در پایان ۱۳۹۷ رسیده‌است. بنابراین در هر دو دوران زیان خالص گروه ایران خودرو با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده‌است. وضعیت وخیم ایران خودرو صرفاً به رشد زیان خالص ختم نمی‌شود.
شاخص زیان انباشته این گروه نیز شرایط را به حدی رسانده که در صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ /۱۲ /۱۳۹۷ تیم حسابرسی رسماً اعلام کرده «زیان انباشته این شرکت در تاریخ تنظیم ترازنامه بیش از پنج برابر سرمایه آن است.»
بنابراین این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت بوده و ضروری‌است مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام تشکیل و در مورد انحلال و بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم‌گیری کند.
حال در چنین شرایطی این سؤال مطرح است که چه کسانی مسبب این وضعیت نابسامان در بزرگ‌ترین گروه خودروسازی شده‌اند؟
چرا این گروه خودروسازی به‌رغم ثبات مدیریتی در سال‌های گذشته، چه قبل تحریم‌ها و چه بعد تحریم‌ها با چنین وضعیتی مواجه بوده‌است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار