سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: گروه تئاتر عروسکی آران، براساس برنامه رپرتوآور سیزدهم شهریورماه به مناسبت ایام محرم به مدت ۱۰ شب اپرای عاشورا به کارگردانی بهروز غریبپور به صحنه تالار فردوسی میرود.
سیدمحمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی که در دورههای مختلف همکاری با گروه تئاتر آران به عنوان خواننده در اپراهای مختلف سعدی، حافظ، مولوی، عاشورا و خیام حضور داشته است، در گفتگو با فارس در پاسخ به این سؤال که علت عدم همکاری مجدد او با غریبپور مسئله مالی بوده یا مسائل دیگری دخیل بودهاند، گفت: دستمزد بههرحال بخشی از کار ماست و هیچکس از آن بدش نمیآید، اما دلیل من این نبوده است. من به خود او هم گفتهام که ترجیح میدهم دیگر در اپراها خوانندگی نکنم، به این دلیل که صداهای مختلفی در این کار حضور داشته باشد و تکراری نباشد. معتمدی با اشاره به اینکه آخرین کاری که با گروه تئاتر آران همکاری کرده، اپرای خیام بود که اصلاً قرار هم نبود این کار را خوانندگی کند، افزود: یکی دیگر از همکاران قرار بود این اپرا را بخواند که به دلایلی این اتفاق نیفتاد و آقای غریبپور از من خواستند که کار خیام را هم قبول کنم، اما پس از آن دیگر من پیشنهاد دادم که نخوانم تا در خوانندگی کارها تنوع ایجاد شود.
وی با بیان اینکه کار اپراهای عروسکی را خیلی دوست دارم و به نظرش عیار هنری این کارها بالاست، افزود: من در کنار بهروز غریبپور خیلی چیزها آموختم. به شخصه هم انساندوست داشتنی است. معتمدی در پاسخ به این سؤال که اگر نیاز باشد و بعد از گذشت ایامی باز هم حاضر است خوانندگی یکی از اپراها را برعهده بگیرد، گفت: اگر لازم باشد حتماً انجام میدهم. بههرحال من، چون رشته کارگردانی هم خواندهام به ادبیات دراماتیک علاقه دارم. شاید خیلی از خوانندهها فقط به جنبه فنی و تکنیکهای آوازی کار توجه کنند، اما من با آقای غریبپور خیلی خوب کنار میآیم، چراکه به بعد دراماتیک کار هم توجه میکنم.
وی در پاسخ به سؤالی دیگری مبنی بر اینکه بین همه نقشخوانیهایی که در اپراهای مختلف داشته، کدام را بیشتر دوست دارد، گفت: من نقش حر در اپرای عاشورا را خیلی دوست داشتم، چون این کار به لحاظ نمایشی از نظر خودم بینظیر بود. حر هم یک شخصیت متغیری دارد، یعنی از یک جهت نقش یک انسان منفی قلدر را دارد و از سوی دیگر انسان مرددی میشود که بین دوراهی گیر کرده است و بعد هم پشیمان و یک شخصیت مثبت میشود.