هدف #۱ بازاریابی: ارزش مشتری چقدر است؟
برای ما ارزش یک مشتری مادام العمر غریب به سالی بیست میلیون تومان است. اگرچه ما همیشه به دنبال آنیم تا این عدد را با خوشحال و راضی نگه داشتن او بیشتر کنیم.
در تمام مشاغل مشتریانی وجود دارند که پتانسیل اینکه مشتری شما شوند را دارند، اما احتیاج به ترغیب و ارایه یک حس خوب و صمیمیتر دارند. به چند نفر از این مشتریها باید هدیه بدهید تا یک نفر مشتری شود؟ نرخ این تبدیل را بیابید. این هدایا باید چگونه باشند؟ چه باشند؟ اینها فاکتورهای ابتدایی یک تصمیم گیری صحیح برای بازاریابی هستند.
هدف #۲ بازاریابی: یک نقل قول چقدر میارزد؟
اگر نتوانستید یک مشتری پتانسیل دار را با هدیه به مشتری تبدیل کنید بگویید نقل قول او نسبت به شما در حوزه کاریتان چقدر میارزد؟ من در حوزه کاری خودم میدانم که مشتریانی زیادی از من خرید نکرده اند (البته فعلا، چون بعدا حتما این کار را میکنند) در صورتی که هدیه مارا دریافت کرده اند. اما نکته اینجاست که مشتریان زیادی که از ما خرید کرده اند توسط همین کسانی که تا اکنون خرید از ما نکرده اند، اما تفاوت خوشایند ما را حس کرده اند به سمت ما آمده اند.
آیا هر هدیهای منتج به این نقل قول خوش احساس میشود؟ محاله! پس هدیه تان را با ذوق انتخاب کنید و برای مشتریان بزرگ خود هدیههای باارزش تری انتخاب کنید.
سعی کنید در پایان سال از هدایای روتین هم استفاده کنی تا حس اصیل بودن را نیز در عین تجدد خواهی به مشتریان خود القا کنید. مثلا ارسال سررسید یا سالنامه و همینطور تقویم میتواند نشان دهنده اصلت شرکت شما باشد. از همین امسال شروع کنید مثلا از سالنامه ۹۸ یا سررسید ۹۸ استفاده کنید. از دیگر هدایا که قدمت زیادی در این بازار دارد خودکار تبلیغاتی است که پیشینه سنگینی دارد. و، اما محصول پایانی که به شما معرفی میکنم و همیشه در دسترس و مورد نیاز است ماگ تبلیغاتی است که نقل همه محافل است. امیدوارم توانسته باشم اطلاعات تقزیبا مناسبی به شما عزیزان اریه داده باشم.