به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس اداره بیمهگری اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه درباره مشکل همپوشانی بیمهها و حذف افرادی که از چند بیمهگذار خدمات بیمه درمانی دریافت میکنند، اظهار داشت: هیئت دولت نوزدهم فروردین ماه 93 طرح بیمه سلامت را مصوب کرد تا هر شخصی در کشور بیمه درمانی ندارد بیمه شود و ما در استان اصفهان از اول اردیبهشت ماه 93 کار را آغاز کردیم و چون خدمات این بیمه رایگان بود، برخی از افرادی که دفترچه بیمههای دیگر را داشتند نیز در طرح بیمه سلامت ثبتنام کرده و دفترچه دریافت کردند.
عبدالمجید نادری بیان نمود : در زمان راه اندازی بیمه سلامت ،هدف این بود که برای بیمه فرهنگسازی شود ولی برخی سختگیریها وجود نداشت و به خوداظهاری افراد بسنده میشد، اما هماکنون فردی که میخواهد بستری شود در بیمارستان استحقاقسنجی میشود و اگر تحت پوشش بیمه درمانی دیگری باشد، بیمه سلامت به او خدمات ارائه نمیدهد.
وی افزود: در سامانه تأیید دارو و خدمات نیز اگر فردی همزمان 2 دفترچه بیمه دریافت کرده باشد، خدمات به او ارائه نمیشود تا اینکه یک بیمه را انتخاب کند.
رئیس اداره بیمهگری ادارهکل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: خوشبختانه بانک اطلاعاتی سازمانهای بزرگ مانند تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد یکپارچه شده و همپوشانیهای بیمهای آنها رفع شده است.
نادری اعلام نمود: روزانه به طور میانگین 3600 مراجعه به ادارهکل بیمه سلامت استان و دفاتر پیشخوان دولت برای صدور یا تمدید دفترچه بیمه سلامت داریم که در 105 مرکز انجام میشود که شامل 83 دفتر پیشخوان دولت است که این دفاتر در شهرهایی مانند جندق، خور و جرقویه نیز وجود دارد.
وی گفت: آییننامه اجرایی طرح بیمه وُسع درشهریورماه امسال در هیئت دولت مصوب شده و شیوه نامه آن نیز به زودی از سوی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان ابلاغ میشود.
دکترهادی زمانی مسئول آموزش و پژوهش اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان نیز درباره میزان رضایتمندی مردم از بیمه سلامت اظهار داشت: میزان رضایتمندی همواره بیش از 70 درصد بوده است. البته مشکل این است که ایجاد فرآیندهای جدید بسیار زمانبر و هزینهبر است و اگر برنامه نرمافزادی پختهای میخواهیم باید زمان مناسب هم صرف کنیم. این در حالی است که برخی سازمانها برای خدمات خود از برنامههای آماده استفاده کردند و مجبور شدند آن را کنار بگذارند و خودشان دوباره آن را تولید کنند. این جایگزینیها ممکن است باعث برخی نارضایتیها شود، اما طبق آخرین نظرسنجی 73 درصد رضایتمندی از خدمات بیمه سلامت استان وجود دارد.
وی درپایان درباره تخلفات برخی پزشکان افزود: متولی پزشکان نیستیم و باید در این زمینه محتاطانهتر عمل کنیم. متولی سلامت هستیم نه خدمات، پس باید نظارت کنیم تا داروهایی که بدون دلیل تجویز شده است را تأیید نکنیم تا امراض دیگری برای بیمار ایجاد نشود.