به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، وزیر راه در این مراسم بیان داشت : از نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش های ذوب آهن برای تولید ریل استاندارد بودیم و در پروژههای مختلف از این محصول بهره می بریم
محمد اسلامی ابراز نمود:.ذوبآهن از ذخایر صنعت است و امروز شاهد نتایج درخشان خودباوری و استفاده از توان داخل در این مجموعه هستیم. تولید ریل و دیگر موفقیت های ذوب آهن در شرایط تحریم بسیار مهم است وقطعاًدیگراز واردات ریل بینیازخواهیم شد .
وزیر صنعت نیز گفت: تولید ریل ذوب آهن یکی از نمادهای مهم توسعه صنعت است و این امر تداوم دارد. خوشبختانه جایگاه ایران در صنعت فولاد رشد قابل توجهی داشته و تولید ریل توسط ذوبآهن یک گام مهم دیگر در توسعه این صنعت محسوب می شود.
رضا رحمانی بر ضرورت تأمین مواد اولیه ذوبآهن تاکید کرد و افزود: سیاست اصلی، جلوگیری از خام فروشی است و با جدیت تمام ایجاد توازن در زنجیره فولاد پیگیری می شود تا شاهد رشد ارزش افزوده در این بخش باشیم.
مدیرعامل ذوب آهن نیز در این مراسم اظهارداشت: اولین بخش از محموله ریل قطار های پرسرعت امروز به راه آهن بصورت نمادین تحویل داده شد و در دو مناقصه دیگر مربوط به تامین ریل نیز شرکت کردیم. ظرفیت تولید ریل در ذوب آهن ۴۰۰ هزار تن و به راحتی قادر به تامین ۱۲۰ هزار تن ریل مورد نیاز داخل است.در صورتی که کل نیاز داخل توسط ذوب آهن تامین شود ۱۰۰ میلیون یورو در سال صرفهجویی ارزی داریم. هزینه راه اندازی پروژه تولید ریل ملی در این شرکت بالغ بر ۵۰ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیارد تومان است.
یزدی زاده در پایان خاطر نشان کرد: امروز تفاهمنامه فروش ریل نیز بنا بود با حضور وزرای صنعت و راه و شهرسازی در ذوبآهن امضا شود که به دلیل فشردگی برنامههای این دو وزیر انجام نشد اما تفاهم نامه مذکور را میتوان امضا شده دانست چون مورد تایید کامل این مقامات قرار دارد و به زودی امضا میشود.