سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این درخواست که اخبار منفی از ایران در فضای مجازی کمتر بازنشر داده شود، درباره اثر وقایع اخیر در گردشگری، گفت: نگران وضع موجود نیستم، برنامه ریکاوری گردشگری در حال اجراست.
ولی تیموری در ششمین همایش دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: اخبار بد هیچ وقت فعالان گردشگری را مأیوس نمیکند. برای اینکه ایران به عنوان مقصد جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی شود همواره تلاش میکنیم. وقایع و اتفاقات تلخ در کشورهای دیگر هم رخ داده، مهم این است که برنامه داشته باشیم.
وی ادامه داد: ما برای خروج از این وضعیت که ناخواسته پیش آمده برنامه داریم. فعالیتهای روتین گردشگری را همچون شرکت در نمایشگاهها ادامه میدهیم، هم اکنون در نمایشگاه اشتوتگارت آلمان حضور داریم، به زودی به فیتور اسپانیا میرویم و بعد از آن نمایشگاه تهران و آلمان را در پیش داریم. از طرفی برنامهای برای ریکاوری گردشگری و برگشت این صنعت به جای خود در حال اجراست. تیموری ادامه داد: نگران نیستم، به محض اینکه آرامش در کشور برقرار شود گردشگری بار دیگر به روزهای اوج خود برمیگردد. معاون گردشگری در عین حال تأکید کرد: این روزها باید حواسمان بیشتر باشد که نتیجه تلاشهای چندسالهمان با تولید محتوای منفی و انتشار آن در فضای مجازی از بین نرود.
او در این همایش به اثرات فناوری دیجیتالی در حیات گردشگری اشاره کرد و گفت: همچنان که با همه سختیها تلاش میکنیم ایران را به مقصد گردشگری به دنیا معرفی کنیم و در این مسیر از تمام توان بخش خصوصی و دولتی بهره میبریم باید بدانیم این زحمات وقتی به نتیجه میرسد که مستمر باشد. وی افزود: تکنولوژی به همان اندازه که به معرفی داشتههای ایران به عنوان مقصد گردشگری کمک میکند میتواند با انتشار محتوا و اخبار منفی یک کشور را به عنوان مقصد بد مطرح کند. تیموری فضای کسب و کار گردشگری در کشور را آماده دانست و افزود: دستورالعمل کسبوکار در فضای مجازی هفته گذشته پس از مشورت با فعالان گردشگری ابلاغ شد. تشکل حرفهای آن در بخش خصوصی نیز شکل گرفته است، اگر تا امروز در کسب و کار مجازی مشکل داشتیم، امروز آن منع قانونی برطرف شده است.