کد خبر: 990674
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
آمار‌های فروش نشان می‌دهد که تسلا مدل ۳ موفق شده است طی دو سال متوالی گذشته، همچنان جایگاه نخست پرفروش‌ترین خودروی برقی در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: با توجه به آنکه در سال‌های اخیر خودرو‌های برقی و الکتریکی تحت تأثیر نگرانی‌های زیست محیطی درخصوص افزایش گرمایش زمین، گاز‌های گلخانه‌ای و سمی و همچنین آلودگی هوا در کلانشهر‌ها و مشکلات متعددی که برای محیط زیست، اکوسیستم زمین و سلامتی انسان و حیوان ایجاد می‌کند، از توجه خاصی برخوردار شده‌اند و دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودرو‌های برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

بر اساس تازه‌ترین گزارشی که در وب سایت cleantechnica آمده است، دو نمودار زیر به ترتیب پرفروش‌ترین خودرو‌های برقی فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا را در دو سال متوالی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مقایسه می‌کند:

طبق اطلاعات مندرج در نمودار‌های بالا، می‌توان دریافت که تسلا مدل ۳ همچنان توانسته با جلب نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان در جایگاه نخست این رده بندی جای بگیرد و بعد از آن مدل ایکس، در هر دو سال متوالی در رتبه دوم قرار بگیرد. نکته جالب توجه آن است که تسلا مدل اس در سال ۲۰۱۸ در رتبه سوم قرار داشته، ولی در سال ۲۰۱۹ به رتبه پنجم این رده بندی تنزل پیدا کرده و جای خود را به شورولت بولت داده است.

نیسان لیف نیز که یکی دیگر از خودرو‌های محبوب و پرطرفدار برقی در جهان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۹ با یک پله تنزل نسبت به سال قبل از آن، از رتبه پنجم جدول به ششم رسیده است.

این در حالیست که آئودی‌ای ترون توانسته در سال ۲۰۱۹ عملکرد بسیار بهتری نسبت به ۲۰۱۸ برای خود رقم بزند و از صفر درصد میزان فروش خود را به ۵۳۶۹ دستگاه در بازار آمریکا برساند و از یکی از رقبای اصلی خود، فوکس واگن‌ای گلف، جلو بزند.

تسلا موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و امثال آن‌ها محسوب می‌شود؛ چراکه با تولید و عرضه خودرو‌های برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودرو‌های دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشد.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، خودرو‌های برقی تسلا ۷۸ درصد از فروش خودرو‌های الکتریکی را در بازار ایالات متحده آمریکا تشکیل داده است که سهم بسیار بالا و قابل توجهی است.

تسلا مدل ۳ در سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته ۱۳۹ هزار و ۷۳۰ دستگاه روانه بازار آمریکا کند، این در حالیست که در سال بعد از آن موفق شده این رقم را به ۱۵۴ هزار و ۸۳۶ دستگاه برساند
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار