مرتضی سلامی اظهار داشت : اداره کل تامین اجتماعی البرز تمهیداتی را مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری با توجه به شرایط کنونی و خطر شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاری های تامین اجتماعی و دسترسی به خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان اندیشیده است.
وی ادامه داد : بر همین اساس مرکز ارتباطات (CRM ) با شماره گیری ۱۴۲۰ برای هرگونه پرسش و پاسخ به بیمه شدگان ، کارگران و کارفرمایان آماده خدمات دهی است.همچنین سامانه پیام کوتاه (SMS ) ۱۰۰۰۱۴۲۰ و پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی برای هر گونه پرسش و پاسخ و چگونگی ارائه خدمات به صورت غیر حضوری آماده خدمات رسانی است.تمام واحدهای تامین اجتماعی کشور و البرز پاسخگوی تماس های تلفنی مخاطبان برای جلوگیری از تردد غیر ضروری مردم می باشد.فعال نمودن تابلو اعلانات (LED ) و نمایش سایت و اطلاع رسانی خدمات غیرحضوری بطور مستمر،ارائه گواهی کسر اقساط به صورت غیر حضوری درسامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ،نوبت دهی غیر حضوری از طریق تلفن همراه باکد دستوری #۱۴۲۰* از اقدامات تامین اجتماعی برای خدمات رسانی سریع و آسان بدون حضور مردم به مراکز این سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز بیان داشت: تمام دفترچه های معتبر بیمه شدگان تا پایان فروردین۱۳۹۹ دارای اعتبار تلقی شده و می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند و نیاز به مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار نمی باشد .
سلامی افزود: با توجه به اتخاذ تمهیدات مختلف برای دورکاری و کاهش ساعت کار بیمه شدگان در کارگاههای تحت پوشش، به رغم برخی ملاحظات، انجام تمامی بازرسیهای مربوط به احراز اشتغال بیمه شدگان در کارگاههای مشمول، بنا به مصالح عمومی متوقف شود.کلیه خدمات شامل مستمری بگیران، فیش حقوقی ، صدور گواهی حقوق ، احکام مستمری بگیران ، بیمه شدگان ،درخواست غرامت ایام بیماری - بارداری – اروتز و پروتز – هزینه کفن و دفن – درخواست دفترچه درمانی – مشاهده کلیه سوابق – ثبت درخواست بازرسی برای افراد فاقد بازرسی و امور کارفرمایان الکترونیکی شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز گفت : بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران می توانند با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی خدمات لازم را به صورت الکترونیکی دریافت کنند و نیازی به حضور در مراکز بیمه تامین اجتماعی نیست.ا