حسن خیراندیش با اعلام این خبر افزود: این آمار در مدت زمان مشابه سال 98، 11 هزار و 964 مورد بود که در سال جاری با افزایش 16 هزار و 244 تماس به 28 هزار و 208 مورد رسید.
وی با بیان این مطلب که سامانه مرکز ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی به شماره 37074 پل ارتباطي مردم و مسئولان این شرکت است گفت: این مرکز در سال 1394 به عنوان نخستین سامانه پاسخگویی تلفنی در سطح شرکت ملی گاز ایران تاسیس شد و هدف آن تسهیل دسترسی شهروندان به کانال های ارتباطی و ارتباط زنده و مستقیم با کارشناسان این شرکت می باشد.
خیراندیش تصریح کرد: باتوجه به توصیههای بهداشتی مراجع ذی صلاح درباره شیوع ویروس کرونا و تاکید بر کاهش ترددهای غیرضروری در مکانهای عمومی، امکان استفاده و بهرهمندی کامل از خدمات غیرحضوری این شرکت از طریق مراجعه به درگاههای اینترنتی www.egas.ir و www.nigc-khrz.ir یا تماس با سامانههای تلفنی 1894 و 37074 ممکن است.
وی افزود: این خدمات شامل "اعلام قبض به روز، صدور قبض المثنی، وصل مجدد جریان گاز، اعلام رقم یا خرابی کنتور، انتقادات و پیشنهادات، رفع اشکالات قبض، پرداخت صورتحساب، درخواست تست کنتور، اعلام مراحل درخواست علمک و نحوه محاسبه گازبهای مصرفی" میشود. رييس روابط عمومي شركت گاز استان گفت: شهروندان ميتوانند علاوه بر دريافت خدمات الكترونيك، از ظرفيت سامانههاي تلفني 37074 و 1894 برای پرداخت هزينه گازبهاي خود استفاده کرده و با كاهش ترددهاي غيرضروري سهم ويژه اي در حفظ سلامت عمومي جامعه داشته باشند.