کد خبر: 1029523
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث
عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) بسترساز توسعه گفتمان رضوی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی غلامعلی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث بابیان اینکه جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) بسترساز توسعه گفتمان رضوی است، گفت: رسانه زمانی می‌تواند آثار رضوی خوبی تولید کند که از زیرساخت و اطلاعات لازم و قوام و استواری علمی برخوردار باشد.

وی در خصوص تأثیر کتاب و ادبیات داستانی در ترویج سبک زندگی رضوی گفت: اگر بخواهیم مخاطب خود را در جهان مخصوصاً در 10 سال اخیر بازشناسی کنیم متوجه خواهیم شد که رمان و داستانک بیشترین مخاطب را دارد و علاقه‌شان به این سبک ادبیات داستانی است لذا اگر ما بتوانیم به جای متن‌های علمی و تحقیقی صرف با داستان کوتاه مطالب را منتقل کنیم بسیاری از مخاطبین را جذب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی نقش رسانه را در فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: هیچ چیزی مثل رسانه در فرهنگ‌سازی مؤثر نیست ولی رسانه زمانی می‌تواند خوب کار کند که از زیرساخت، اطلاعات لازم، قوام و استواری علمی برخوردار باشد نه اینکه از منابع ضعیف استفاده کند.

وی برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) را اقدامی مؤثر در ترویج آموزه‌ها و فرهنگ رضوی برشمرد و گفت: رسانه مخاطبین بسیاری دارد و تأثیرگذاری آن نیز متفاوت است لذا باید رسالت خود در راستای سبک و سیره رضوی را درست انجام دهد. از طرف دیگر اولویت دوم رسانه‌ها باید این باشد که مواردی از زندگی ائمه معصوم (ع) را به تصویر بکشد که قابلیت الگوگیری را برای همگان داشته باشد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه قرآن و حدیث، اظهار کرد: رسانه‌ها باید ابعادی از زندگی امام رضا (ع) ازجمله شیوه برخورد با حاکمان، ظالمان، زیردستان، فرزندان و خانواده را معیار قرار دهد. اینکه کرامات و معجزات این بزرگواران مطرح شود خوب است و اطلاعات عمومی مردم را بالا می‌برد، اما باید تأثیری کاربردی در زندگی آنان بگذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار