کد خبر: 1034343
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
حمایت از کالای ایرانی از نگاه مقام معظم رهبری
محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مد شده بگویند «برند» است، برند فلان؛ برند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیز‌هایی که مشابه داخلی دارد، متعصبانه و با تعصب تمام، ملت ایران، خارجی آن را مصرف نکنند.

سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موضوعی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بار‌ها بر آن تأکید فرموده و حتی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند. در ادامه گزیده‌ای از بیانات ایشان را درباره حمایت از کالای ایرانی و اهمیت تولید ملی می‌خوانید.

۱) واردات کالا‌هایی که در داخل به قدر کافی تولید می‌شود، باید به‌صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود؛ آنچه در داخل تولید می‌شود، از خارج وارد نشود. اینکه ما نگاه کنیم، ببینیم کالا‌های مصرفی ما از خوراک گرفته تا پوشاک، وسایل منزل، کیف و کفش بعضی از بانوان، وسایل مدرسه و دفتر و قلم و امثال این‌ها از خارج بیاید، این مایه شرمندگی است! انسان احساس شرم می‌کند؛ هم در مقابل تولیدکننده داخلی احساس شرم می‌کند هم در مقابل آن کسی که این جنس را از بیرون برای ما می‌فرستد. (۱/۱/۱۳۹۶)


۲) گاهی اوقات یک جنسی در داخل می‌تواند تولید بشود، [اما]بعضی‌ها که از واردات آن جنس سود‌های کلانی می‌برند، می‌آیند جلوی این تولید داخلی را می‌گیرند؛ اگر شد با رشوه - آقا این کارخانه را تعطیل کن یا نساز و این پول را بگیر- اگر زیر بار نرفت، با تهدید با جنایت. من نمی‌خواهم حالا اسم کالا‌ها را بیاورم؛ کالا‌هایی را می‌شناسیم که توان داخلی تولید در آن‌ها هست، اما وارد می‌شود به خاطر اینکه یک عده‌ای از واردات منتفعند و نمی‌گذارند در داخل تولید بشود. یک نفر آدم مبتکر می‌آید، سرمایه‌ای هم دارد، فلان جنسی را که بسیار مصرفش در کشور زیاد است، می‌خواهد تولید کند؛ می‌روند می‌گویند آقا! این را شما تولید نکن! ۱۰ یا ۳۰ میلیارد بگیر تولید نکن؛ یا آن‌طرف زیر بار می‌رود و خودش را راحت می‌کند یا اگر زیر بار نرفت، به او فشار می‌آورند و انواع و اقسام مشکلات را برایش درست می‌کنند، موانع قانونی سر راهش سبز یا بالاخره در نهایت جنایت می‌کنند، به او ضربه می‌زنند و طرف را پشیمان می‌کنند. (۸/۲/۱۳۹۵)


۳) محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مد شده بگویند «برند» است، برند فلان؛ برند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیز‌هایی که مشابه داخلی دارد، متعصبانه و با تعصب تمام، ملت ایران، خارجی آن را مصرف نکنند. (۲۹/۱۱/۱۳۹۳)


۴) شما باید کالای ایرانی بخواهید. این افتخار نیست؛ این تفاخر غلطی است که ما مارک‌های خارجی را در پوشاکمان، در وسایل منزلمان، در مبلمانمان، در امور روزمره‌مان، در خوراکی‌هایمان ترجیح بدهیم به مارک‌های داخلی؛ در حالی که تولید داخلی در خیلی از موارد بسیار بهتر است. من شنیدم پوشاک داخلی را که در بعضی از شهرستان‌ها تولید می‌شود، می‌برند مارک خارجی می‌زنند، برمی‌گردانند! اگر همین جا بفروشند، ممکن است خریدار ایرانی رغبت نکند، اما، چون مارک فرانسوی دارد، خریدار ایرانی همان لباس را همان کت و شلوار را همان دوخت را انتخاب می‌کند؛ این غلط است. (۱/۱/۱۳۹۱)


۵) شما می‌گویید که ما سفارش کنیم به مردم که تولیدات داخلی را مصرف کنند. من که خب چند سال است دارم سفارش می‌کنم. بنده که بار‌ها گفته‌ام، منتها این با شعار درست نمی‌شود. خب، بله یک مقداری مردم حالا یک اعتمادی بکنند، یک اعتنایی بکنند به حرف ما، به خاطر اینکه مثلاً ما گفته‌ایم، بروند یک مقداری چه کنند؛ این یک بخشی از قضیه و یک بخش دیگر هم مربوط به کیفیت است. خب کیفیت را باید بالا برد؛ کیفیت‌ها را باید بالا برد. (۱۶/۶/۱۳۸۹)


۶) همه ما از بچگی اینطور بار آمده بودیم که جنس ایرانی مساوی است با بدبودن، پست‌بودن و نامرغوب بودن؛ ایرانی مساوی است با ناتوانی در تولید جنس خوب در همه زمینه‌ها. اصلاً این فرهنگ را در ذهن ملت ما نهادینه کرده بودند. این در حالی است که این موضوع ۱۸۰درجه با واقعیت فرق دارد. این ملت، ملتی است که از همه جهت می‌تواند، می‌تواند تولید کند، می‌تواند رشد بدهد، می‌تواند ابتکار کند، می‌تواند مرز‌های علم و فناوری را بشکند و جلو برود. (۳۱/۶/۱۳۸۴)

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Australia
|
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
متاسفانه برای ما ایرانی ها مرغ همسایه همیشه غاز بوده و غاز خودمان, مرغ!!! برای بر عکس کردن این رویه، تبلغات و فرهنگ سازی مداوم برای مصرف کالای ایرانی میتواند کلید حل این باور غلطت شکل گرفته در ذهن هموطنان باشد که کالای خارجی باید مصرف کرد. برای تغییر هر چیز، ذهن انسان نیازمند شنیدن تکرار آن است. البته رقابت سالم و خدمات بعد از فروش نیز بسیار مهم است. باید اطمینان مشتری نسبت به کیفیت کالا را جلب کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار