کد خبر: 1037022
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
اعلام پرمخاطب‌ترین آثار در پیش فروش بلیت‌های جشنواره فجر
فهرست پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در پیش‌فروش بلیت‌های آثار سی‌و‌نهمین دوره این جشنواره اعلام شد.
علی موحد
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، «شیشلیک»، «ابلق» و «بی‌همه‌چیز» در صدر فروش مردمی فیلم‌های جشنواره فجر قرار دارند. فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با مبلغ فروش ۲ میلیاردو ۳۲۲ میلیون‌و ۸۹۰ هزار ریال و ۸ هزارو ۳۵ بلیت در صدر آثار پرفروش جشنواره قرار گرفته است. فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار با مبلغ فروش ۲ میلیاردو ۷۲ میلیون‌و ۶۰ هزار ریال و ۷ هزارو ۱۳۲ بلیت دومین فیلم پرفروش و پرمخاطب در پیش‌فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره به حساب می‌آید. فیلم «بی‌همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی با مبلغ فروش یک‌میلیاردو ۷۵۸ میلیون‌و ۹۰۰ هزار ریال و ۵ هزارو ۹۸۷ بلیت، «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با مبلغ فروش یک‌میلیاردو ۴۰۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و ۴ هزارو ۷۸۲ بلیت و «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی با مبلغ فروش یک‌میلیاردو ۱۸۱ میلیون‌و ۷۰۰ هزار ریال و ۴ هزارو ۳۱ بلیت، به ترتیب سومین، چهارمین و پنجمین آثار پرفروش سی‌و‌نهمین دوره از «جشنواره فیلم فجر» تا این دوره شناخته شده‌اند. آثار «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ دیگر آثار پرفروش جشنواره هستند.
پرمخاطب‌ترین سینما‌های مردمی.

اما «پردیس سینمایی کوروش»، «پردیس سینمایی آزادی» و «پردیس سینمایی ایران‌مال» پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین پردیس‌های سینمایی شناخته شدند. فهرست پرمخاطب‌ترین سینما‌های مردمی در پیش‌فروش بلیت‌های آثار سی‌و‌نهمین دوره «جشنواره فیلم فجر» به شرح زیر است:

«پردیس سینمایی کوروش» با شش سالن، ۶ هزارو ۱۵۹ مخاطب و مبلغ فروش یک‌میلیاردو ۸۹۲ میلیون‌و ۸۹۸ هزار ریال در صدر سینما‌های پرفروش در اولین روز جشنواره جای گرفته است. «پردیس سینمایی آزادی» با شش سالن، ۵ هزارو ۲۵ مخاطب و مبلغ فروش یک‌میلیاردو ۵۳۰ میلیون‌و ۲۳۴ هزار ریال دومین سینمای پرفروش و پرمخاطب اولین روز جشنواره شد. «پردیس سینمایی ایران مال» با شش سالن، ۳ هزارو ۹۰۹ مخاطب و مبلغ فروش یک‌میلیاردو ۲۰۰ میلیون‌و ۹۹۶ هزار ریال، «پردیس سینمایی چارسو» با چهار سالن، ۲ هزارو ۶۸۸ مخاطب و مبلغ فروش ۸۵۸ میلیون‌و ۲۶۷ هزار ریال و «سینما فرهنگ تهران» با دو سالن، ۲ هزارو ۴۱۲ مخاطب و مبلغ فروش ۷۴۲ میلیون‌و ۹۳۲ هزار ریال به ترتیب سومین، چهارمین و پنجمین سینما‌های پرفروش اولین روز جشنواره بودند. «سینما آفریقای تهران»، «پردیس سینمایی مگامال»، «سینما آستارای تهران»، «سینما ماندانای تهران» و «موزه سینما» از دیگر سینما‌های پرفروش و پرمخاطب اولین روز جشنواره هستند.

آرای مردمی فجر ۳۹ امسال مختص تهران نیست

امسال آرای مخاطبان جشنواره در سراسر کشور برای تعیین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شمارش خواهد شد. در جشنواره فجر ۳۹، آرای بهترین فیلم تماشاگران برخلاف گذشته فقط از مخاطبان جشنواره در تهران اخذ نمی‌شود و همه مخاطبان جشنواره در سراسر کشور در این فرآیند نقش دارند. بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر و رویکرد سازمان سینمایی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی، امسال فیلم‌های بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) در سراسر کشور برای مخاطبان سینما به نمایش درمی‌آید و هر ۱۶ اثر این بخش در همه استان‌ها نمایش خواهند داشت. بر اساس این خبر «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» دبیر سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری مجازی خود با تأکید بر این رویکرد نو، عنوان کرد: در سال‌های گذشته اگر ۳۰ یا ۲۲ اثر در جشنواره حضور داشت، نمایش این فیلم‌ها تقسیم می‌شد و در هر مرکز استان، بخشی از آثار روی پرده می‌رفت، اما امسال در یک شرایط عادلانه همه مردم در همه استان‌ها می‌توانند آثار را ببینند.

حمله سایبری باعث اختلال در سامانه فروش بلیت شد

مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر گفت: در ساعات اولیه فروش فیلم‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفتیم و تدابیر امنیتی فنی را در دستور کار قرار دادیم تا مشکل مرتفع شد. سامانه فروش بلیت در اولین روز با اختلالاتی مواجه شد و اعتراض مخاطبان را در پی داشت.

عزت‌الله علیزاده معاون اجرایی و مدیر پشتیبانی فنی جشنواره فیلم فجر درباره اختلالاتی که در فروش فیلم‌ها در سامانه‌های فروش روز گذشته پیش آمد، به فارس گفت: باید به این مهم توجه کنیم که وقتی یک سیستم قرار است به کل کشور خدمات ارائه دهد، کار به مراتب سخت‌تر است، ما در روز‌های گذشته بار‌ها سیستم سرور‌ها را تست کردیم و زیر بار فشار مضاعف قرار دادیم تا بتوانیم باگ‌ها و مشکلات را مرتفع کنیم که البته خود سیستم هیچ مشکلی نداشت، اما درگاه‌های فروش مربوط به بخش خصوصی بودند و به اصطلاح Done شدند. وی درباره علت اختلال در سامانه فروش برای دقایقی گفت: در ساعات اولیه مورد حمله سایبری قرار گرفتیم و تدابیر امنیتی فنی را در نظر گرفتیم تا مشکل مرتفع شد. طی گزارش‌هایی که در اختیار داریم مشکل مرتفع شد و توانستیم به مخاطب خدمات ارائه دهیم.

شرایط کرونا باعث اجرایی شدن پلن‌های مختلف بود

علیزاده درباره مشکلات پیش آمده توضیح داد: به دلیل شرایط کرونا ما پلن‌های مختلفی داشتیم، ابتدا تصمیم بر این بود بخش داوری اجرا شود. در پلن دوم نمایش فیلم‌ها برای اصحاب رسانه و صاحبان آثار و نشست خبری برای فیلم‌ها در نظر گرفته شد و در پلن سوم اکران مردمی پیش‌بینی شده بود. شرایط کار امسال به دلیل شیوع کرونا استیبل نبود، به همین دلیل مشکلاتی را برای ما فراهم آورد.

مخاطب مجبور به خرید بلیت سری جشنواره نیست

وی در خاتمه تأکید کرد: باید به این مهم توجه کنیم که وقتی سیستم جامع قرار است به سینمای کشور خدمات ارائه دهد، مشکلات پیش آمده درباره این کار مهم قابل قبول است. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه هر سال مخاطب مجبور به خرید سری بلیت جشنواره بود و شاید برخی از آثار را علاقه‌مند به دیدن نبود، اما مجبور به خرید بود، اما امسال شرایطی فراهم شده است که مخاطبان فیلم‌های انتخابی و مورد نظر خود را خریداری کنند و امکان دیده شدن آثار برای افراد بیشتری فراهم می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار