کد خبر: 1040099
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
با تحویل ریل ملی به شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، قطار هفت واگنه ملی که تا پایان اسفند ماه رو‌نمایی خواهد شد روی ریلی ایرانی به حرکت در خواهد آمد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فرنوش نوبخت درباره ساخت اولین محموله ریل ملی مترو اظهار داشت: برای اولین‌بار ریل مترو تولید داخل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان ساخته و تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تحویل اولین محموله ریل مترو تولید داخل توسط شرکت ذوب‌آهن از قرارداد ۸۰۰ تنی گفت: این ریل‌ها ۲۵۰ تن Uic۶۰ است که برای تعمیر نگهداری خط ۵ متروی تهران و حومه قابل‌استفاده است.

وی تصریح کرد: تأمین تجهیزات و قطعات مترو با حمایت و توان تولید‌کنندگان و صنعتگران داخلی از اهداف اصلی این شرکت برای تحقق شعار سال بوده که توسط رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شده‌است و رسیدن به خودکفایی برای تأمین نیاز قطعی صنعت حمل و نقل ریلی درون‌شهری است که خوشبختانه در روز‌های پایانی سال در بخش ریل محقق شد. نوبخت افزود: در آستانه بیست و دومین سالگرد بهره‌برداری از متروی تهران و حومه که شانزدهم اسفندماه ۹۹ است در تلاش هستیم برای تأمین و نگهداری سامانه حمل و نقل عمومی مترو همانند پل ارتباطی با حوزه‌های دانشگاهی، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری عمل شود تا از وابستگی به دیگر کشور‌ها برای تأمین قطعات کاسته شود. وی با اشاره به قرارداد شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تأمین ۸۰۰ تن ریل مترو که مطابق آن ۵ هزارو ۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون‌شهری گفت: ۲۵۰ تن ریل Uic۶۰ که برای خط برون‌شهری قابل استفاده می‌باشد، تحویل این شرکت داده‌شد و طبق اعلام شرکت ذوب آهن بخشی از ریل‌های Uic۵۴ خطوط درون‌شهری که برای اولین بار در ایران ساخته‌شده نیز تا پایان سال تحویل شرکت می‌شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخشی از پله برقی ها، ترمز‌های قطار و تجهیزات آن در شرکت بهره‌برداری متروی تهران بومی‌سازی شده که کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های این سامانه حمل و نقلی کرده و توانسته‌ایم با تکیه بر توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تأمین نیازمندی‌های شرکت بهره‌برداری مترو گامی اساسی در راستای رونق و جهش تولید ملی برداریم.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: طی سه سال گذشته موفق شده‌ایم قطعه هندریل بیش از ۹۰۰ پله برقی را توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی کنیم که در نتیجه آن کاهش خرابی پله برقی را در ایستگاه‌های خطوط هفتگانه متروی تهران شاهد بودیم. نوبخت در ادامه با اشاره به اینکه برای تأمین قطعات سوزن قطار‌های درون‌شهری که از قطعاتی مصرفی است از تولیدکنندگان داخلی استفاده شده گفت: امسال با همکاری صنایع گسترش ریلی تبریز اقدام به داخلی‌سازی بخشی از قطعات سوزن کرده‌ایم و طبق قرارداد ۳۰ قلم کالا باید تحویل شرکت بهره‌برداری متروی تهران می‌شد که تاکنون ۵۰ درصد این قطعات تأمین شده‌است و صرفه‌جویی ارزی بالایی را برای مترو در پی داشت. گفتنی است رام قطار ملی تا پایان اسفند ماه رو نمایی خواهد شد. بر این اساس قطار ایرانی روی ریل ایرانی به حرکت در خواهد آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار