کد خبر: 1055944
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور اعلام کرد: بی‌برنامه بودن و کوتاهی دستگاه‌ها و متولیان متعدد سبب شده تا حمل کالا در بندر امام با مشکل مواجه شود، اما کم‌کاری کامیونداران در این زمینه به هیچ وجه درست نیست.
احمد کریمی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه مشکل کالا‌های انباشت‌شده در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری، تخلیه و جابه‌جایی به استان‌های دیگر چیست، اظهار کرد: از همان زمانی که انباشت کالا در بندر امام‌خمینی (ره) رو به افزایش رفت، مشکلاتی برای حمل و بارگیری آن‌ها به وجود آمد. در وهله نخست مسئله بارگیری و تخلیه چغندر قند و صیفی‌جات به وجود آمد و از سوی دیگر کشتی‌ها به مرور در این بندر اضافه شدند و حجم انبوه کالا‌های اساسی از جمله نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شدند.
وی افزود: در حال حاضر که این مشکل را داریم، به این دلیل است در سالیان گذشته هیچ توجهی به کاربری ناوگان نشده است، یعنی از سال ۱۳۸۴ به بعد هیچ‌گاه نتوانستیم کامیون‌های اتاق دار بیاوریم و چین هرچه تولید کرده ما آن را وارد کشور کرده‌ایم. به عبارت دیگر از آن سال تاکنون تنها واردات کامیون‌های چینی آن هم کشنده انجام شده و در زمینه کامیون‌های اتاق‌دار که می‌توانند کالا‌های اساسی را حمل کنند تنها تعداد محدودی کامیون‌های بنز تولید داخل در کشور هستند.
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور با اشاره به اینکه ناوگان ما فرسوده است، ادامه داد: اگر کامیونی برای حمل بار به بندر امام‌خمینی (ره) می‌رود باید یک هفته در تعمیرگاه کرایه‌ای که گرفته را هزینه کند تا این ماشین دوباره برای بارگیری آماده شود و این زمانی طولانی را می‌گیرد. این در حالی است که اگر کامیونی فرسوده نباشد در ماه تا هشت سرویس هم می‌تواند برای بارگیری به بندر امام سفر کند، اما با این شرایط توانایی کامیون فرسوده تا حدود سه سرویس در ماه کاهش می‌یابد.
کریمی بی‌برنامه بودن و و ناهماهنگی برای ترخیص کالا را یکی از مشکلات کامیونداران دانست که سبب کندی تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام خمینی (ره) می‌شود و گفت: کامیونداران در بندر امام خمینی (ره) به همین دلیل، مدت طولانی منتظر می‌مانند، چراکه فرآیند ترخیص کالا تا مرحله بارگیری بسیار طولانی است. وی با بیان اینکه بار بسیاری در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که تا ۵ میلیون تن هم برآورد شده است، گفت: در حال حاضر حداقل ۵۰ هزار کامیون در کشور می‌توانند بار از بندر امام خمینی (ره) حمل و جا‌به‌جا کنند، اما کامیوندار تنها به دنبال لاستیک تشویقی نیست و این نگرانی وجود دارد که نتوانند به این وعده عمل کنند؛ چراکه تعداد لاستیک‌های دولتی کم هست و اگر لاستیکی نباشد بی‌اعتمادی را سبب می‌شود، اما روغن که گفته می‌شود در بندر امام توزیع می‌شود، می‌تواند یک ابزار تشویقی باشد، اما ساختار حمل و نقل باید اصلاح شود و همه دولت‌های گذشته به بخش حمل و نقل جاده‌ای توجهی نداشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار