کد خبر: 1062431
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

رپورتاژ آگهی/ چاپ پوستر جزو قدیمی‌ترین روش‌هایی است که برای برندسازی استفاده می‌شد و هنوز هم کاربرد بسیاری دارد. کسب و کارهای امروزی به بازاریابی آفلاین و آنلاین نیاز دارند؛ اما برخی از آن‌ها اهمیت بازاریابی آفلاین را فراموش کرده‌اند و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از روش‌های کاربردی برندینگ را فراموش کنند. ایجاد تعادل بین برندسازی و بازاریابی در فضای آنلاین و آفلاین جزو مهم‌ترین عوامل موفقیت شماست. مشتریان همیشه در فضای آنلاین نیستند و گاهی دوست دارند برند محبوبشان را در جایی بیرون از تلفن‌های همراه و کامپیوترها ببینند. فراموش نکنید که بازاریابی موفق یعنی سعی کنید همه جا در پیش چشمان مخاطبانتان قرار بگیرید و بتوانید توجه آن‌ها را جلب کنید.

کاربرد چاپ پوستر

با افزایش تنوع روش‌های تبلیغات، مدیران کسب و کارها گاهی نمی‌دانند کدام روش در کدام موقعیت می‌تواند کاربردی باشد. پوسترها برای معرفی محصول، رویداد یا خدمات کسب و کار استفاده می‌شود و خوانندگان به کمک آن‌ها از آنچه شما ارائه می‌دهید، آگاه خواهند شد. پس این روش تبلیغاتی برای زمانی کاربرد دارد که قصد دارید برای یک یا چند مورد از محصولات یا خدمات خود بازاریابی کنید.

در ادامه به کاربردهای چاپ پوستر برای برندسازی اشاره کرده‌ایم.

ارائه اطلاعات درباره رویدادی که برگزار کرده‌اید.

آگاهی دادن به مشتریان درباره خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهید.

اطلاع‌رسانی درباره افتتاحیه کسب و کار یا آغاز ارائه یک خدمت یا عرضه محصول جدید.

با توجه به موارد بالا متوجه می‌شوید که چه زمانی به پوستر نیاز دارید و چه زمانی باید به سراغ سایر روش‌های برندسازی آفلاین بروید.

مزیت‌های برندسازی با چاپ پوستر

برندسازی با پوستر در موقعیت‌های مختلف مزیت‌های منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال تصور کنید یک دفتر خدمات تایپ و تکثیر، پوستر خود را در راهروی یک دانشگاه نصب کرده باشد. در این صورت دانشجویان تا زمانی که این پوستر روی دیوار وجود داشته باشد، هر روز آن می‌بینند. در نتیجه برند دفتر خدمات در ذهن آن‌ها حک می‌شود و آن را به عنوان یک برند می‌شناسند و زمانی که به خدمات تایپ و تکثیر نیاز داشته باشند، به این دفتر مراجعه می‌کنند.

راهنمای کاربردی چاپ پوستر حرفه‌ای برای برندسازی در کسب و کار

مزایای کلی چاپ پوستر برای برندسازی و تبلیغات عبارت است از؛

تمرکز روی یک یا چند محصول یا خدمات و معرفی آن‌ها.

تبلیغات در فضای آفلاین و هدف قرار دادن کاربرانی که تنها در این فضا حضور دارند.

قابلیت نصب در فضاهای مختلف.

ماندگاری بیشتر نسبت به تبلیغات آنلاین.

ارائه اطلاعات کاربردی در مدت زمان کوتاه.

قابلیت جلب توجه عابران برای چند لحظه و هدف قرار دادن ذهن آن‌ها.

انواع پوستر

از دیگر نکاتی که هنگام چاپ پوستر باید به آن توجه داشته باشید، نوع این محصول است. انواع پوستر را می‌توان به دو روش دسته‌بندی کرد؛ انواع پوستر از نظر جنس فیزیکی و انواع پوستر از نظر محتوایی که در ادامه درباره هر دو دسته‌بندی صحبت می‌کنیم.

انواع پوستر از نظر فیزیکی

ابعاد متداول برای چاپ پوستر، سایزهای کاغذ بین‌المللی A0، A1، A2،  A3 و A4 است.

علاوه بر ابعاد، پوسترها را از نظر جنس کاغذ نیز می‌توان دسته‌بندی کرد. انواع کاغذی که برای چاپ پوستر به کار می‌برند را در ادامه نام برده‌ایم.

کاغذ تحریر: آن‌ها پرکاربردترین نوع کاغذ برای پوستر هستند و نسبت به سایر انواع آن‌ها، قیمت مناسب‌تری دارند. نقطه ضعف کاغذهای تحریر این است که احتمال تغییر رنگ‌های پوستر هنگام چاپ روی آن‌ها وجود دارد.

کاغذ گلاسه: این نوع کاغذ دو نوع مات و براق دارد و برای کارهای چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاسه براق بیشتر از سایر انواع کاغذ توجه مخاطبان را جلب می‌کند و انعکاس نور از آن حس انرژی و شادابی را به آن‌ها انتقال می‌دهد.

کاغذ کرافت: این کاغذها بیشتر برای پوسترهایی با اهداف غیرتجاری کاربرد دارند. این کاغذها مقاوم‌تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند. آن‌ها معمولا در رنگ سفید یا کاهی وجود دارند.

انواع پوستر از نظر محتوایی

پوسترها از نظر محتوایی به ۷ دسته تقسیم می‌شوند.

تبلیغاتی

اطلاع‌رسانی

سیاسی

رویدادها

آموزشی

هنری

معرفی

البته شاید موضوعات دیگری هم برای چاپ پوستر وجود داشته باشد؛ اما عموما زیر مجموعه یکی از دسته‌های بالا قرار می‌گیرند.

تفاوت پوستر معمولی و پوستر حرفه‌ای

هدف اصلی چاپ پوستر این است که در وهله اول توجه عابران جلب شود و در مرحله بعد، اطلاعاتی به آن‌ها بدهد. برای دستیابی به این هدف پوستر باید گرافیک خوبی داشته باشد و متن آن نیز به صورت حرفه‌ای نوشته شده باشد. پیش از چاپ پوستر باید به واژه و تصویر اهمیت داد؛ در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که پوستر مورد نظر شما به اندازه کافی توجه مخاطبان را جلب می‌کند و می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

راهنمای کاربردی چاپ پوستر حرفه‌ای برای برندسازی در کسب و کار

در پوسترهای معمولی، متن‌های معمولی نوشته می‌شود. آن‌ها طرح گرافیکی خاصی ندارند و حتی در انتخاب رنگ هم سلیقه خرج نمی‌شود. نتیجه نهایی هم کاری معمولی است که تنها توجه افراد کنجکاو را جلب می‌کند. اما در فرایند چاپ پوستر حرفه‌ای، یک تیم متخصص کار می‌کنند. نویسنده با دقت واژه‌ها را انتخاب می‌کند و در کنار هم می‌چیند. طراح باتوجه به رنگ‌های برند، هدف پوستر و حتی مکانی که قرار است پوستر در آن نصب شود، رنگ‌ها و طرح‌ها را انتخاب و طراحی می‌کند. نتیجه نهایی کار به گونه‌ای خواهد بود که کنجکاوی عابران را برمی‌انگیزد و آن‌ها را به نزدیک شدن و خواندن متن ترغیب می‌کند. متن هم کاربر را تشویق می‌کند تا اقدامی را انجام دهد.

خدمات حرفه‌ای چاپ پوستر

گروه چاپ فرتاک تجربه بسیاری در حوزه تبلیغات و برندسازی در فضای آفلاین دارد. اگر جزو افرادی هستید که به دنبال پوسترهای حرفه‌ای می‌گردید و دوست دارید تمام المان‌های آن توسط افراد حرفه‌ای طراحی شود و در نهایت با بهترین کیفیت به چاپ برسد، فرتاک برای شماست!

فرتاک خدمات چاپ انواع پوستر را ارائه می‌دهد. اگر هنوز نمی‌دانید کدام نوع پوستر برای کاربرد مورد نظرتان مناسب‌تر است، به کمک کارشناسان فرتاک می‌توانید بهترین محتوا، بهترین طرح و بهترین جنس کاغذ را انتخاب کنید. 

سایر روش‌های کاربردی برای برندسازی و تبلیغات

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، چاپ پوستر یک روش تأثیرگذار برای برندسازی در فضای آفلاین است. اما تنها روش نیست. اگر مشتریان شما نام برندتان را در تمام قسمت‌های شرکت و محل کارتان ببینند، ناخودآگاه بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و متوجه می‌شوند با برند معتبری کار می‌کنند که همه المان‌ها را به صورت انحصاری چاپ کرده است.

راهنمای کاربردی چاپ پوستر حرفه‌ای برای برندسازی در کسب و کار

چاپ سربرگ و چاپ ساک دستی دو روش کاربردی دیگر برای برندسازی هستند. این دو روش اعتبار برند شما را به مشتریان نشان می‌دهند. همچنین اگر یک سربرگ یا کیف دستی به همراه مشتری به خانه یا محل کار او برود، احتمال آشنایی افراد بیشتر با برند شما وجود دارد. شاید حتی صاحب کیف دستی یا سربرگ، با دیگران درباره برند شما صحبت کند و بازاریابی دهان به دهان انجام دهد. کسب و کارهایی که به این جزئیات توجه می‌کنند، در بازاریابی برنده می‌شوند. 

کلام آخر

اکنون شما می‌دانید برای چاپ پوستر باید به چه نکاتی توجه داشته باشید و همچنین می‌دانید که این روش تبلیغات آفلاین برای چه موقعیت‌هایی کاربرد دارد. با هدف قرار دادن مخاطبان به روش صحیح، می‌توانید در بازار رقابت برنده باشید و در بین انبوه تبلیغاتی که دیده نمی‌شوند، دیده شوید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
0
0
ممنون بسیار کاربردی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار