اگر تولیدکنندگان محتوا در تلویزیون یا شبکه خانگی سعی کنند از مخاطب جلوتر باشند و چیزی را نشان دهند که از مخاطب عقب نباشد، مسلماً مخاطب برنمیگردد و سراغ محصولات دو دهه قبل نمیرود.
بهمن دان، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: چه در تلویزیون که تا حدی از جریان روز سریالسازی عقب مانده و چه در شبکه خانگی باید برنامهسازی روزآمد باشد و دچار تحول شود تا مخاطب را با خود همراه کند.
بازیگر «گاندو۲» و «زیرتیغ» عنوان کرد: مخاطب امروزه در کنار سرگرمی نیاز دارد با آن چیزی روبهرو شود که سوادش را ارتقا میدهد، بنابراین برنامهسازان و سریالسازان ما باید خودشان را اصلاح کنند و بهروز باشند نه اینکه با دیدگاه و آرای کهنه بخواهند سریال و برنامه بسازند.
این بازیگر تأکید کرد: اخیراً دیدهایم برای تولید مسابقه یا سریال در شبکه خانگی و برای پلتفرمها هزینههای بالایی را میکنند ولی کیفیت را که مرور میکنید، حتی از پس سریالهای دو دهه قبل برنمیآیند. دلیلش هم روشن است، چون هیچ خط فکری دقیق و تحلیلی درباره جلب مخاطب وجود ندارد و فقط هدف، تولید محتوا بوده است.
بازیگر «معمای شاه» و «زیرزمین» گفت: اینکه تعدادی بازیگر سرشناس را بیاورند تا مجری مسابقات شوند یا با آنها سریال بسازند، کار چندان دشواری نیست ولی وقتی یک قصه تازه و طرح داستانی برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب بهروز و جذاب نباشد، معلوم است که فقط بودجهها را تلف کردهایم.
بازیگر «توفان شن» و «شیرهای جوان» اظهار داشت: موقعی که ما میخواهیم برنامهریزی و به جای همراهی با مخاطب، فکر مخاطب را عوض کنیم، مسلماً مخاطب را از دست خواهیم داد و کاری کردهایم که مخاطب برود سراغ تلویزیونهای بیگانه و نظیر آن. باید به سمت مخاطب برویم و بر اساس طرز فکر او برایش محصول بسازیم. این بازیگر ۶۳ساله ابراز امیدواری کرد:ای کاش سازندگان محتوا باور کنند بین آنها و مخاطب فاصله افتاده و آنگاه برای اینکه این فاصله را کم کنند، طرح و نقشه بچینند. تا زمانی که به وجود مشکل باور نداشته باشیم، امکان حل مشکل نیست، پس ابتدا قبول کنند که تولید محصول ماندگار، کم شده و سپس برای حل مسئله اقدام کنند. این فاصلهای که الان چندی است بین مردم و برنامهسازان افتاده قابل حل شدن است، منوط به آنکه سازندگان قبول داشته باشند مخاطبان از آنها جلوترند.