کد خبر: 1157938
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰

كانال تلگرامي « ماركتينگ آز» نوشت: جيم بليت در كتاب خود به نام «100‌ايده بزرگ بازاريابي» مي‌نويسد: «مهم‌ترين اصل در بازاريابي مدرن اين است كه «مشتريان با محصولات ارتباط برقرار نمي‌كنند، آنها با برندها رابطه ايجاد مي‌كنند» به همين دليل شركت‌ها تلاش مي‌كنند، برندهايي قوي و دوست‌داشتني بسازند، چون رابطه گرم و دوستانه بين مشتريان و برند، روي فروش ما در كوتاه‌مدت و وفاداري مشتريان به برند در بلندمدت، تأثير مثبتي مي‌گذارد.
خلق يك نماد دوست‌داشتني و به ياد ماندني، يكي از راه‌هاي خلق يك برند دوست‌داشتني است. براي اين كار بايد سمبل و نمادي از برندمان بسازيم كه هم به راحتي در ذهن مشتريان حك شود و هم آنها را سرگرم كند. براي مثال وقتي كه باتري‌هاي آلكالاين وارد بازار شدند، قيمت‌شان بسيار گران‌تر از باتري‌هاي معمولي بود. بنابراين، دوراسِل به عنوان يكي از اولين توليدكنندگان باتري‌هاي آلكالاين بايد به مشتريانش ثابت مي‌كرد كه محصولاتش مؤثرتر و به‌صرفه‌تر از باتري‌هاي معمولي هستند.
اولين كمپين تبليغاتي شركت، يك‌سري اسباب‌بازي باتري‌خور را نشان مي‌داد كه بعد از مدتي كار، به دليل تمام‌شدن باتري‌‌شان خاموش مي‌شدند، به جز اسباب‌بازي كه باتري‌ آن از نوع آلكالاين دوراسل بود. اين اسباب‌بازي، يك خرگوش جذاب و دوست‌داشتني بود كه يك طبل صورتي رنگ هم در دستش بود كه بعد از مدتي به نماد اين برند تبديل شد.
مشتريان به اين كار، عكس‌العمل مثبت نشان دادند، چون هم خرگوش دوراسل خيلي قشنگ و جذاب طراحي شده بود و هم چون يك اسباب‌بازي بود، جنبه سرگرمي هم داشت. حضور خرگوش دوراسل در تبليغات شركت هم باعث شد تا در ذهن مشتريان هدف، حك شود و از همه مهم‌تر اينكه اين خرگوش به شركت كمك كرد تا مزيت رقابتي‌اش را خيلي ساده و شفاف براي مشتريانش توضيح بدهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار