کد خبر: 1008052
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، تکمیل پروژه انتقال آب ارس را تنها راه‌حل بلندمدت کمبود آب تبریز عنوان کرد و گفت: این موضوع باید به‌صورت جدی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و اداری در سطح ملی پیگیری شود.

جواد رحمتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به مشکل کمبود آب تبریز در فصل تابستان، اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه‌مدت مانند افزایش ظرفیت برداشت، حفر چاه‌های جدید، اصلاح و تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ و کاهش مصرف صنایع راهکارهای موقت و مقطعی هستند و باید به‌دنبال راه ‌حل بلندمدت برای حل این مشکل باشیم.

وی همچنین نسبت به افزایش بی‌رویه مصرف آب هشدار داد و تأکید کرد: باوجود هشدارها و توصیه‌های مسوولان، افزایش مصرف آب غیرمتعارف است که در صورت تداوم این روند در تامین آب با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رحمتی با بیان اینکه اتکای کلان‌شهری مثل تبریز و حداقل 30 شهر و بیش از 200 روستا به یک منبع تأمین آب غیرمنطقی است، افزود: انتقال آب ارس علاوه‌بر نقش آن در تأمین آب، نقش پدافندی نیز دارد و بر این اساس باید جزو اولویت‌های توسعه‌ای استان باشد.

وی همچنین اصلاح تعرفه آب مصرفی را یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف دانست و از شهروندان خواست تا در این زمینه با مسوولان همکاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر