کد خبر: 1047167
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد؛
زبردست، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما احتمال شیوع بیماری «تب کریمه کنگو»، از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در لرستان وجود دارد.

به گزارش جوان از لرستان،مصطفی زبردست، امروز(20اردیبهشت) با اعلام این خبر در جمع رسانه ها اظهارداشت: با توجه به فصل گرما و احتمال شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان  وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به شیوع بیماری «تب کریمه» کنگو در فصل گرما، افزود: این  بیماری تب خونریزی دهنده از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خصوص دام‌های اهلی و نشخوارکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه این بیماری در دام هیچ نشانه بالینی ندارد، خاطرنشان کرد: این بیماری در انسان با تب و درد عضلانی، تهوع و خونریزی گسترده در سطح بدن قابل تشخیص است.

زبردست بیان داشت: بیماری «تب کریمه کنگو» در افرادی که با دام‌ها در ارتباط هستند از قبیل قصابان، چوبداران، سلاخان، دامداران و دامپزشکان امکان دارد بیشتر مشاهده شود.

وی تنها راه جلوگیری از این بیماری در جمعیت انسانی را رعایت موارد بهداشتی عنوان کرد و گفت: رعایت پوشش حفاظت فردی کسانی که با دام‌ها در ارتباط هستند ضروری است.

زبردست بیان کرد: جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در معابر و خارج از محوطه کشتارگاه‌های دام، انجام عملیات مبارزه‌ای با جمعیت حشرات ناقل بیماری، جداسازی محل زندگی دام‌ها از مجاورت با محل زندگی انسان‌ها، رعایت پروسه پیش سرد در کشتارگاه‌های دام و نگه داری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال برای انجام پروسه پیش سرد در گوشت و لاشه‌ها از جمله مواردی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار